View Single Post
  #8  
Old 12-07-2009, 08:32
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,644
Smile

Quote:
Originally Posted by Samurai
die relais kunnen wel schakelen, maar dan moet er wel stroom nar komen vannuit de schakelaar!

Ik heb dit zelfde probleem gehad, was een kwestie van nieuwe schakelaars, dit is eenmaal een slecht punt bij o´a de golf 3.

En dan nog, als je ECHT niet weet wat het is, probeer gewoon met het geodkoopste ding wat je kan vervangen.


Zoals jij zegt is er dan wel stuurstroom (want het relais 'klikt') maar geen hoofdstroom?

Ik ben van mening, dat een schakelaar gewoon werkt, als-ie een relais doet werken! Of uiteindelijk de motor nu wel of niet draait...
Als je nu zegt dat het relais stuk is, is het nog wel een logische gedachte, maar ook die is oké:
Hoe kan het anders, dat ik gewoon +12 of -12 volt meet op de terminals, die direct contact maken op de motor?!

Nee, de schakelaar is het dan echt niet...
Tòch bedankt voor de suggestie

Nu ik er over nadenk: er zit wel een weerstandje tussen de motorterminals; zou die niet oké meer zijn en zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Nogmaals: ik meet gewoon spanning op de terminals èn de motor draait ook 'gewoon', als ik er rechtstreeks spanning op zet.
Behalve dat weerstandje dan...


[quote: Het goedkoopste ding vervangen] het is allemaal even duur...
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote