View Single Post
  #10  
Old 29-08-2009, 08:29
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Ik zou ook iig kijken naar je drukslang ,die tussen de turbo en je inlaat zit ,die wil na jaren nog wel eens lek raken ,heb het al te vaak mee gemaakt .
Probeer anders eens je slang ertussen weg te halen ,en dan de motor even laten draaien zonder die slang ,en kijk of de turbo wel druk opbouwd .
die gaat druk opbouwen boven de 3000 toeren ,dan moet er een behoorlijke druk komen uit je turbo ,en dan hoor je m ook wel duidelijk draaien .
Ik heb ook eens een TD gehad met turboproblemen ,en die heb ik zo ook gecontoleerd ,die maakte ook een berg gefluit (meer als normaal)
Daar heb ik toen een andere turbo opgezet ,toen trok de auto ook weer super .
Kan het ook zijn dat je uitlaat verstopt is ? je maakt soms de meest vreemde dingen mee ,ik heb wel eens meegemaakt dat bij een 1V motor (de milieu vesrie van de td) dat de katalisator verstopt zat met roet !
Omdat je ook altijd hebt gereden onder de 3000 toeren ,en dat is niet goed voor zo'n 70 pk versie ,omdat de turbo pas begint te werken vanaf 3000 toeren .
die moet wel eens werken om goed schoon en los te blijven .
Ben benieuwd wat nu de oorzaak is ,de beide TD's in mijn jetta halen met gemak de 170-180!
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote