View Single Post
  #11  
Old 28-09-2009, 21:55
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

De zekeringkast is afhankelijk van het bouwjaar.

Elke motor heeft daardoor wel andere draden maar de stekker die in de zekeringkast gaat is daardoor wel gelijk.

Het oud type zekeringkast (snel te herkennen aan de alarmlichtschakelaar in het dashboard) is zelfs gelijk aan de laatste modelletjes Golf/Jetta/Scirocco Mk1.

Het nieuw type zekeringkast (snel te herkennen aan de alarmlichtschakelaar op de stuurkolom) is zo zelfs gelijk aan de eerste modellen van de Mk3.

Als je dus een jonge Mk2 hebt kun je zo een VR6 aansluiten op je Mk2 zekeringkast (nieuw model).

Dus het is heel simpel:

1. 1300 blok + bak demonteren
2. Motorkabelboom verwijderen (verlichtingskabelboom laten zitten)
3. Subframe verwisselen
4. Kabelboom voor de 1.8 plaatsen
5. Remmerij vervangen
6. Voorste motorsteun vervangen (is ook anders)
7. Schakelstang, koppelingstukje vervangen (van 4 naar 5 bak)
8. 1800 blok + bijbehorende bak monteren (020 bak)

En dan nog afmonteren.
Reply With Quote