View Single Post
  #39  
Old 12-10-2004, 14:52
Ron polo1f's Avatar
Ron polo1f Ron polo1f is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 206
Send a message via MSN to Ron polo1f
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Kleine correctie:
Als de onsteking veelste vroeg staat, bestaat de kans dat de motor (onder last) gaat pingelen , en dat na verloop van tijd daardoor de drijfstanglagers eruit lopen.

Start Pilot gebruik je slechts 1 maal, om de motor te starten als dat op de normale manier niet werkt.
In Canada (en andere koude landen) zijn er echter systemen waarbij er standaard met startpilot (schroef-aansluiting) in de cabine word gestart (voornamelijk landbouw-diesels). Als jij met startpilot je drijfstanglagers vernield, wil ik wel eens weten HOE je dat doet :-)


ik heb in de autospeedway al veel motoren kapot zien draaien, alleen omdat de ontsteking veel te vroeg stond.
ff voor de duidelijkheid, ik kan hier wel heel ver op in gaan, maar dan is het voor de niet-monteurs onder ons helemaal niet meer te begrijpen.
het ideale moment van de uiteindelijke ontsteking van een normaal mengsel ligt op (of net na) het bovenste dode punt, dus als de zuiger helemaal boven staat. het begin van de ontbranding echter, begint al voor het b.d.p., als men er dan vanuit gaat dat het tijdstip van onsteking bij ether , dan wel startpiloot, veel sneller gaat dan bij gewone benzine, komt het moment van ontsteken te vroeg t.o.v. het bovenste dode punt van de zuiger. het mag toch duidelijk zijn dat dan de drijfstanglagers dan op een verkeerde manier belast worden. namelijk niet na, maar op, of zelfs voor het bdp.
heb je nooit een hard kloppend geluid gehoord bij het gebruik van startpiloot? waarschijnlijk weet je dan nu waar het vandaan komt.
__________________
SUCK
SQUEEZE
BANG
BLOW

FOUR STROKE..........WHAT ELSE?


79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
Reply With Quote