![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb inmiddels alles weer in elkaar, bijna alles vernieuwd. Nu het volgende: hij wil niet starten. ik weet: benzine moet weer goed doorlopen, maar het klinkt alsof er geen compressie is ofzo. en ja, de bougies zitten er ook in... de startmotor draait prima (als voorheen) daar ligt het niet aan. Weet iemand wat het kan zijn?????????????????????? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Heb je ook gekeken of je vonk heb ?
Staat je ontsteking netjes op tijd ? Vacuum ook helemaal ok ? trek gewoon de brandstofleiding los en laat hem ff doorlopen.... en als alles nat is van de benzine... niet starten uiteraard... ga dan eerst ff aan bakkie pleur drinken.. of twee ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik gok op distributie timing...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik ook, en met name bij de hulp-as (die de oliepomp en verdeler aandrijft, ik ga er vanuit dat het een 8V blok is) als ie daar een tandje verspringt, staat de onsteking er behoorlijk langs
|
||||
|
||||
![]() Quote:
HOOOO leg die eens uit? men broers 8v loopt namelijk nog nooit... en heeft maar 2 dingen op tijd gezet, krukastandwiel, en nokkenastandwiel... moet die andere ook dan? staat niet in de vraagbaak dan?(of niet gelezen...) damn! hoop dat dat de oplossing is! graag even meer info hierover, en graag met een tekening/foto als het even kan. excuse me for interrupting this thread... ![]()
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
![]() Bij een 8v drijft de hulpas naar de oliepomp ook de stroomverdeler aan. Is dus van belang dat die ook op tijd gezet wordt, net als de krukas en de nokkenas.
Zo uit mijn hoofd zit er in de krukaspoelie een inkeping en in het hulpaswiel een punt. Het puntje in het hulpaswiel moet net achter de inkeping van de krukaspoelie komen.
|
||||
|
||||
![]() zal er eens een studie van maken(of het ff doorgeven, doet ie het zelf maar...)
hoop dat we dat vergeten zijn.... dankjulliewellus back on-topic....
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
![]() idd als ik b.v de distributieriem heb vervangen zet ik altijd ff de krukaspoelie er ff op met 1 inbusje (oud type) en zet dan de kerf wat in de poelie zit tegenover het merkteken wat op het hulpas-tandwiel staat, (wel effe verdelerkap eraf om te controleren of rotor ook bij merkteken staat, deze kan namelijk al eens verkeerd gemonteerd zijn geweest) dan kerf aan binnenkant nokkenas tandwiel gelijk met bovenkant cilinderkopm, riem erop, spannen, en klaar
|
||||
|
||||
![]() Quote:
sorry, maar ik snap er geen hout van... :o :o ![]() er zit op het hulp-as-tandwiel wel een merkteken? of had die voor demontage eerst gezet moeten worden? en zittie op het tandwiel zelf? of in het gat waar de ontsteking in valt?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
kijk ff op de foto. ik bedoel dus, dat als de merktekens bij elkaar staan, (op de poelie en het hulp-as tandwiel.) je toch ff moet contoleren of de verdeler ook "op tijd" staat. als je de verdeelkap eraf pakt moet de rotor bij de kerf (in de rand van de verdeler) staan. de verdeler kan namelijk al eens eerder verkeerd gemonteerd zijn (heb ik zelf al meerdere malen gehad) ik weet, het klinkt moeilijker dan het in werkelijkheid is.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Olie pomp en onsteking aandrijven. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja sorry, is inderdaad een GOLFII met carb. Ik weet eigenlijk zeker dat alles op tijd staat, maar ik weet verder ook niks. Het is zoals boven staat inderdaad: geen compressie met sisgeluiden!! Ik zal de bovenste en onderste distributiekappen er weer af halen en kijken of idd alles goed staat (ik hoop het niet...) anders zou ik het niet niet niet weten.. :frown: |
|
||||
|
||||
![]() Hier nog een set "ervoor en erna" fotoo's van de onderkant van mijn cilinderkop. echt een wereld van verschil. bij foto 1 ziet het er echt niet uit. keb nog een paar van die setjes foto's.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() hoe komt het dat ik die foto's nu niet in mijn bericht zie?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
||||
|
||||
![]() mijn schattige liefe blokje wou destijds ook niet starten nadat ik alles had gemonteerd. wat bleek dus, de ontsteking stond niet goed. plaatstelijke vw dealer zet hem precies op time voor je met de computer enzo. werd eerst gedaan door zo'n stroboscoop lamp maar was niet helemaal goed. vw dealer was de oplossing. check ook effe of je brandstof pomp het überhaubt het nog wel doet. zo ja? kijk dan alle stekkertjes en aansluitingen nog eens een voor een goed na. kan zomaar iets losgeraakt zijn na of tijdens je montage. kan ook zijn dat je bobine niet goed meer is. bij deze weet ik verder niet wat het anders kan zijn
|
|
||||
|
||||
![]() Je had toch Hydr. klepstoters....... Moet er wel eerst olie in je kop zitten voor die dingen werken. Tot die tijd gaan je kleppen niet open.........
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
volgens mij komt er toch maar enkel olie in wanneer de motor draait daardoor krijg je ook het getik wanneer een motor lange tijd heeft stilgestaan, dit gaat weg wanneer de motor even gedraait heeft. de klepstoter is zo opgebouwd om de lengteveranderingen door opwarmen en afkoelen tegen te gaan |
|
||||
|
||||
![]() Er komt idd alleen olie boven als de motor rond draait. Maar dit doet ie met starten ook.....
Het duurt een behoorlijke tijd voordat de olie pomp olie naar boven heeft gepompt, dus het zal wel even duren met alleen de startmotor. De klepstoters bij mijn auto kennen een verschil van 5-7mm. Dit is net zo veel als de gem. klepopening. Of te wel, de kleppen blijven mooi gesloten. De reden dat die hydr gemonteerd worden is niet alleen vanwege temperatuursverschillen. Oude kleppen werden gesteld met schroefjes of vulplaatjes. Dit is een rotwerk en die zijn idd temperatuurgevoelig bij het afstellen. Hydr. klepstoters vullen zich bij iedere slag met olie door een klein gaatje. Bij indrukking sluit dit gaatje waardoor een bijna 100% passing ontstaat en de klep voldoende opent op het juiste tijdstip. Echter zonder olie drukt de nokkenas zo'n stoter wel in, maar zonder oliedruk blijft de klep lekker op zijn plaats. Last edited by Cabby 82 TDi : 10-10-2004 at 13:07. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
bij nieuwe klepstoters is dat een ander verhaal, als je goede hydro stoters hebt, loopt hier niet zomaar alle olie uit, als je ze rechtop wegzet. er zit n.l. een kogeltje in, en de kleppen gaan zeker wel open, alleen niet zo ver ![]()