Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-10-2004, 17:40
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Angry Alles zit weer in elkaar, niks vergeten, maar start niet...?

Nou dit is weer een vervolg op de threads: "en ja hoor, koppakking lek", "scheurtje in uitlaatspruitstuk", klepsteelrubbers vervangen".
Ik heb inmiddels alles weer in elkaar, bijna alles vernieuwd. Nu het volgende: hij wil niet starten. ik weet: benzine moet weer goed doorlopen, maar het klinkt alsof er geen compressie is ofzo. en ja, de bougies zitten er ook in...
de startmotor draait prima (als voorheen) daar ligt het niet aan. Weet iemand wat het kan zijn??????????????????????
Reply With Quote
  #2  
Old 08-10-2004, 17:46
Vag team leusden (kever) Vag team leusden (kever) is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 193
Send a message via MSN to Vag team leusden (kever)
Default

Heb je ook gekeken of je vonk heb ?

Staat je ontsteking netjes op tijd ?

Vacuum ook helemaal ok ? trek gewoon de brandstofleiding los en laat hem ff doorlopen.... en als alles nat is van de benzine... niet starten uiteraard... ga dan eerst ff aan bakkie pleur drinken.. of twee
Reply With Quote
  #3  
Old 08-10-2004, 19:37
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ik gok op distributie timing...
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #4  
Old 08-10-2004, 20:46
Ron polo1f's Avatar
Ron polo1f Ron polo1f is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 206
Send a message via MSN to Ron polo1f
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Ik gok op distributie timing...


ik ook, en met name bij de hulp-as (die de oliepomp en verdeler aandrijft, ik ga er vanuit dat het een 8V blok is) als ie daar een tandje verspringt, staat de onsteking er behoorlijk langs
__________________
SUCK
SQUEEZE
BANG
BLOW

FOUR STROKE..........WHAT ELSE?


79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
Reply With Quote
  #5  
Old 08-10-2004, 21:18
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by Ron polo1f
ik ook, en met name bij de hulp-as (die de oliepomp en verdeler aandrijft, ik ga er vanuit dat het een 8V blok is) als ie daar een tandje verspringt, staat de onsteking er behoorlijk langs


HOOOO

leg die eens uit? men broers 8v loopt namelijk nog nooit... en heeft maar 2 dingen op tijd gezet, krukastandwiel, en nokkenastandwiel... moet die andere ook dan? staat niet in de vraagbaak dan?(of niet gelezen...)

damn! hoop dat dat de oplossing is!

graag even meer info hierover, en graag met een tekening/foto als het even kan.

excuse me for interrupting this thread...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #6  
Old 08-10-2004, 21:23
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Bij een 8v drijft de hulpas naar de oliepomp ook de stroomverdeler aan. Is dus van belang dat die ook op tijd gezet wordt, net als de krukas en de nokkenas.
Zo uit mijn hoofd zit er in de krukaspoelie een inkeping en in het hulpaswiel een punt. Het puntje in het hulpaswiel moet net achter de inkeping van de krukaspoelie komen.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #7  
Old 08-10-2004, 21:27
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

zal er eens een studie van maken(of het ff doorgeven, doet ie het zelf maar...)

hoop dat we dat vergeten zijn....

dankjulliewellus

back on-topic....
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #8  
Old 08-10-2004, 21:49
Ron polo1f's Avatar
Ron polo1f Ron polo1f is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 206
Send a message via MSN to Ron polo1f
Default

idd als ik b.v de distributieriem heb vervangen zet ik altijd ff de krukaspoelie er ff op met 1 inbusje (oud type) en zet dan de kerf wat in de poelie zit tegenover het merkteken wat op het hulpas-tandwiel staat, (wel effe verdelerkap eraf om te controleren of rotor ook bij merkteken staat, deze kan namelijk al eens verkeerd gemonteerd zijn geweest) dan kerf aan binnenkant nokkenas tandwiel gelijk met bovenkant cilinderkopm, riem erop, spannen, en klaar
__________________
SUCK
SQUEEZE
BANG
BLOW

FOUR STROKE..........WHAT ELSE?


79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
Reply With Quote
  #9  
Old 08-10-2004, 21:57
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by Ron polo1f
idd als ik b.v de distributieriem heb vervangen zet ik altijd ff de krukaspoelie er ff op met 1 inbusje (oud type) en zet dan de kerf wat in de poelie zit tegenover het merkteken wat op het hulpas-tandwiel staat, (wel effe verdelerkap eraf om te controleren of rotor ook bij merkteken staat, deze kan namelijk al eens verkeerd gemonteerd zijn geweest) dan kerf aan binnenkant nokkenas tandwiel gelijk met bovenkant cilinderkopm, riem erop, spannen, en klaar


sorry, maar ik snap er geen hout van... :o :o

er zit op het hulp-as-tandwiel wel een merkteken? of had die voor demontage eerst gezet moeten worden? en zittie op het tandwiel zelf? of in het gat waar de ontsteking in valt?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #10  
Old 08-10-2004, 23:19
Ron polo1f's Avatar
Ron polo1f Ron polo1f is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 206
Send a message via MSN to Ron polo1f
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
sorry, maar ik snap er geen hout van... :o :o

er zit op het hulp-as-tandwiel wel een merkteken? of had die voor demontage eerst gezet moeten worden? en zittie op het tandwiel zelf? of in het gat waar de ontsteking in valt?


kijk ff op de foto.
ik bedoel dus, dat als de merktekens bij elkaar staan, (op de poelie en het hulp-as tandwiel.) je toch ff moet contoleren of de verdeler ook "op tijd" staat. als je de verdeelkap eraf pakt moet de rotor bij de kerf (in de rand van de verdeler) staan. de verdeler kan namelijk al eens eerder verkeerd gemonteerd zijn (heb ik zelf al meerdere malen gehad)
ik weet, het klinkt moeilijker dan het in werkelijkheid is.


__________________
SUCK
SQUEEZE
BANG
BLOW

FOUR STROKE..........WHAT ELSE?


79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
Reply With Quote
  #11  
Old 09-10-2004, 08:33
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by sjampoo
wat doet die hulpas allemaal?


Olie pomp en onsteking aandrijven.
Reply With Quote
  #12  
Old 09-10-2004, 20:55
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Unhappy

Quote:
Originally Posted by sjampoo
ik lees niet wat voor motor t is, maar met een Golf 2 zal het wel een carburateur motor zijn..

Kijk eens in de carburateur, en trek eens aan de gas-kabel: zie je de acceleratiepomp spuiten? Dan is er spriets!

Draai er 1 bougie uit, en check of ie vonkt (in insolatietang vast houden etc etc)

-----
KNAL
-----

Er schiet mij een leuke optie te binnen:
(X) kop is eraf geweest:
staat de distributie op tijd (check check, dubbel check). Distributie niet goed = slechte/geen compressie met sis geluiden etc)
(X) kop is eraf geweest:
staat de ontsteking ook maar een beetje op tijd? Niet (goed) optijd = niet ontsteken/backfire etc

Verder: een zuigend geluid hoor je o.a. als de motor ergens valse lucht trekt..


Also: starten die hap, en ga eens lekker aan je uitlaat ruiken; Benzine lucht?

Ja sorry, is inderdaad een GOLFII met carb. Ik weet eigenlijk zeker dat alles op tijd staat, maar ik weet verder ook niks. Het is zoals boven staat inderdaad: geen compressie met sisgeluiden!!
Ik zal de bovenste en onderste distributiekappen er weer af halen en kijken of idd alles goed staat (ik hoop het niet...) anders zou ik het niet niet niet weten.. :frown:
Reply With Quote
  #13  
Old 09-10-2004, 21:19
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Default maar wel leuk om te zien wat het vlakken van een cilinderkop inhoud! echt veel beter.

Hier nog een set "ervoor en erna" fotoo's van de onderkant van mijn cilinderkop. echt een wereld van verschil. bij foto 1 ziet het er echt niet uit. keb nog een paar van die setjes foto's.
Reply With Quote
  #14  
Old 09-10-2004, 21:20
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Default

hoe komt het dat ik die foto's nu niet in mijn bericht zie?
Reply With Quote
  #15  
Old 09-10-2004, 21:43
Ron polo1f's Avatar
Ron polo1f Ron polo1f is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 206
Send a message via MSN to Ron polo1f
Default



Quote:
Originally Posted by sansan
Hier nog een set "ervoor en erna" fotoo's van de onderkant van mijn cilinderkop. echt een wereld van verschil. bij foto 1 ziet het er echt niet uit. keb nog een paar van die setjes foto's.
__________________
SUCK
SQUEEZE
BANG
BLOW

FOUR STROKE..........WHAT ELSE?


79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
Reply With Quote
  #16  
Old 10-10-2004, 02:47
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

mijn schattige liefe blokje wou destijds ook niet starten nadat ik alles had gemonteerd. wat bleek dus, de ontsteking stond niet goed. plaatstelijke vw dealer zet hem precies op time voor je met de computer enzo. werd eerst gedaan door zo'n stroboscoop lamp maar was niet helemaal goed. vw dealer was de oplossing. check ook effe of je brandstof pomp het überhaubt het nog wel doet. zo ja? kijk dan alle stekkertjes en aansluitingen nog eens een voor een goed na. kan zomaar iets losgeraakt zijn na of tijdens je montage. kan ook zijn dat je bobine niet goed meer is. bij deze weet ik verder niet wat het anders kan zijn
Reply With Quote
  #17  
Old 10-10-2004, 08:38
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

Je had toch Hydr. klepstoters....... Moet er wel eerst olie in je kop zitten voor die dingen werken. Tot die tijd gaan je kleppen niet open.........
Reply With Quote
  #18  
Old 10-10-2004, 10:12
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

Quote:
Originally Posted by Cabby 82 TDi
Je had toch Hydr. klepstoters....... Moet er wel eerst olie in je kop zitten voor die dingen werken. Tot die tijd gaan je kleppen niet open.........


volgens mij komt er toch maar enkel olie in wanneer de motor draait

daardoor krijg je ook het getik wanneer een motor lange tijd heeft stilgestaan, dit gaat weg wanneer de motor even gedraait heeft. de klepstoter is zo opgebouwd om de lengteveranderingen door opwarmen en afkoelen tegen te gaan
Reply With Quote
  #19  
Old 10-10-2004, 13:05
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

Er komt idd alleen olie boven als de motor rond draait. Maar dit doet ie met starten ook.....
Het duurt een behoorlijke tijd voordat de olie pomp olie naar boven heeft gepompt, dus het zal wel even duren met alleen de startmotor.

De klepstoters bij mijn auto kennen een verschil van 5-7mm. Dit is net zo veel als de gem. klepopening. Of te wel, de kleppen blijven mooi gesloten.

De reden dat die hydr gemonteerd worden is niet alleen vanwege temperatuursverschillen. Oude kleppen werden gesteld met schroefjes of vulplaatjes. Dit is een rotwerk en die zijn idd temperatuurgevoelig bij het afstellen.
Hydr. klepstoters vullen zich bij iedere slag met olie door een klein gaatje. Bij indrukking sluit dit gaatje waardoor een bijna 100% passing ontstaat en de klep voldoende opent op het juiste tijdstip. Echter zonder olie drukt de nokkenas zo'n stoter wel in, maar zonder oliedruk blijft de klep lekker op zijn plaats.

Last edited by Cabby 82 TDi : 10-10-2004 at 13:07.
Reply With Quote
  #20  
Old 10-10-2004, 13:09
Ron polo1f's Avatar
Ron polo1f Ron polo1f is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 206
Send a message via MSN to Ron polo1f
Default

Quote:
Originally Posted by Cabby 82 TDi
Je had toch Hydr. klepstoters....... Moet er wel eerst olie in je kop zitten voor die dingen werken. Tot die tijd gaan je kleppen niet open.........


bij nieuwe klepstoters is dat een ander verhaal,
als je goede hydro stoters hebt, loopt hier niet zomaar alle olie uit, als je ze rechtop wegzet. er zit n.l. een kogeltje in, en de kleppen gaan zeker wel open, alleen niet zo ver
__________________
SUCK
SQUEEZE
BANG
BLOW

FOUR STROKE..........WHAT ELSE?


79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum