View Single Post
Old 31-10-2009, 19:54
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore

Smile

vandaag deel 2 gekocht in baarle nassau bijna belgie, een orgineel oettinger 16s onder blok,,,<bedankt evil nijntje,,,>
deze man had ik 1,5 jaar geleden al gemaild,en een paar maanden terug eindelijk aan de bel,
hij had deze motor zonder kop 15 jr terug op de sloop gekocht om dat hij de carterpan herkende als 1 van oettinger ,en uit gevogeld dat het een 2 liter was toender tijd de motor uit elkaar gedraaid en de krukas in huis opgeborgen en de motor in de schuur ,die nu echt wel wat minder is geworden
alle pas vlakken en cilinderwanden hebben vliegroest, maarja

Vandaag daarna toe gereden 150 km, en jes het was een orginele het nr is denk ik 415 ook staat er naast ook nog 30 in geslagen
en het is dus een echtte ............................ ...
deze motor heeft het orginele <leees dure carter en olie pomp nog>
Plus dat dit een orginele door oettinger gebouwd 2 liter is met een chroommobydeen stalen krukas met een slag van 94,5 is
daarom is het 1600 cc onderblok aangepast er zin onder hapjes uit de cilinder wand gehaald zo dat ie kan draaien .
en zijn er speciale zuigers geplaats,
nu moet ie nog nieuw ook kreeg ik het boek auto tuning van gert hack er bij uit 86.daar staat ook nog wat in over deze oettinger motor hij zou 150 pk leveren bij 6300 toeren
Morgen post ik wel wat fotoos.....