View Single Post
Old 01-11-2009, 08:33
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Unhappy Wat moet ik nu rijden, als een VW nèt zo roest als een Opel?

Quote:
Originally Posted by Zeend
Dat zeg ik: golfjes 3 zijn roestbakken.
Vraag maar aan José Ignacio López de Arriortúa hoe dat kan.... dat was de inkoopmanager die VW zo nodig bij Opel vandaan moest halen

Jens

Dat verklaart inderdaad een hoop! Heb je zijn E-mail?

Wat ik bij deze bodem zag heeft me eigenlijk best wel teleurgesteld in de Volkswagen in het algemeen, nogmaals
Bij mij heeft/had de VW de reputatie roestvrij te zijn...

De Cl uit '84, de edition one uit '89 en mijn huidige Fire and Ice zijn allemaal kei-en keihard!
Mijn (ex-)Vento heb ik de laatste twee keren APK moeten laten lassen aan de bodem; één van de redenen, dat-ie verkocht is.
Ik dacht echter, dat dit door schade kwam; er zat ook een beetje een deuk in de dorpel, dus hij zal vast wel eens op een vluchtheuvel o.i.d. zijn blijven hangen, dacht ik...
Ook de '95-er TDI van een kameraad heeft maar één wielkast zonder roestblaasjes...
Ik vind het allemaal zo on-Volkswagen!

[Ik wist wel dat de eerste type's Polo 6N/ Seat Ibiza ook veel roest (aan carrosserie en dorpels) hebben, maar mij is verteld dat dit komt door een verkeerd lak-procedé in de Seat-fabriek in Spanje.
(was die 'José' soms ook spaans? ennuh, Seat was toch vroeger van Fiat en die roestten vroeger ook zo veel... )
En natuurlijk vind je roest bij alles van vóór de Golf II, maar da's gewoon een kwestie van ouderdom en een generatiekloof... ]

Wat betreft de MkIII:
Het vuist-dikke gat zat midden in het vlakke(!) gedeelte, nèt vóór de stoel (dus links onder het tapijt) Ik zag/ voelde iets aan de onderkant en geloofde het zelf eerst niet; maar toen ik vervolgens de plastic 'sierdorpel' aan de binnenkant verwijderde en het tapijt omhoogtrok, moest ik het wel geloven Hoe kan het dáár nu gaan roesten?!

Kom ik meteen op de volgende vraag:
Er zitten aan de onderkant allemaal ronde gaten, al dan niet met een rubber dop erin. Vaak beginnen de roest-blaasjes juist rondom zo'n rubber dop, omdat daar vocht tussen blijft zitten, natuurlijk.
Ook goed om op te letten is de felsnaad van de dorpel zèlf...

MAAR WAAROM ZIJN DAN TOCH DEZE GATEN EN/OF RUBBER DOPPEN? (beter voorkomen, dan genezen, toch?)

WELKE VOLKSWAGEN IS NU HET BESTE VOOR MIJ? (maximaal 1250 kg, goede caravantrekker èn weinig roest...)
Ik wilde een MkIII van ná de facelift, maar weet het nu effe niet meer...
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote