View Single Post
Old 28-11-2009, 21:56
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Red face confession:

Quote:
Originally Posted by Gijs
Alleen is je BMW geen diesel..? Waarom ben je niet naar een Passat wezen kijken? Zijn qua prijzen gelijk aan een golf, vaak ook wel goedkoper

Tja...., je kent dat wel:
In eerste instantie kijken naar een TDI; als dat niet lukt en je hebt in je achterhoofd tòch het idee van:
'Maak ik wel genoeg km's voor een diesel?' (ca. 12 Ã* 14.000/ jaar)
(In dat kader is een Passat variant TDI (de sedans vind ik minder mooi) wel èrg zwaar en dus nóg duurder qua diesel-houderschapsbelasting)
...en dan kijk je wat verder en lijkt het uitgangspunt steeds verder weg te geraken; ongeveer in deze volgorde, zat ik op MP te kijken naar:

Golf mk3 TDI, Vento TDI, Passat 35i variant 2.0, Golf mk3 GTI, Audi 80 avant, BMW 1.8 coupé... maar ook wel stiekum naar een Galant of een Volvo S40

Ik heb dus ook o.a. in een nette 35i een proefrit gereden, maar daarvan was de koppakking niet geheel betrouwbaar; en ik heb ook nog voor niks ruim 200 km v.v. gereden voor een zéér nette paarse GTI edition met helaas een flink gat in de bodem(!)

De praktische keuze is dus gaandeweg (wéér) omgeslagen in een meer emotionele keuze.... maar ik verwacht toch wel, dat deze wagen 1000 kg kÃ*n trekken! (1.8 16V, 140 Pk, 175 Nm)

en; wat vinden jullie van mijn niet-VAG?

Ik houd er nu eenmaal van, als een (oudere) auto netjes is behandeld (en niet is verprutst) en bij deze BMW had ik daarvan ook het idee/gevoel; hij is weinig 'gepimpd' en ook best nog netjes van binnen, afgezien van instapschade (BMW-kwaal?) aan de bestuurdersstoel.
Na de eerste wasbeurt, de dag ná aankoop, heb ik meteen de kleine plekjes bijgetipt (vast ritueel bij een 'nieuwe' wagen) en daarbij ben ik eigenlijk maar één klein deukje tegen gekomen (wss doordat er iets tussen de achterklep en -rand heeft klem gezeten)
De BMW is verder alleen maar lichtjes verlaagd, voorzien van lichtmetalen velgen, achterraamspoiler èn hij had heldere knippers vóór... Dat laatste is al weer snel terug gebracht naar de originele staat

Wat dat pimpen betreft: vanmiddag vond ik op de sloop een achterklep-spoiler in de juiste kleur, die ik toch niet kon laten liggen...
En... een afneembare trekhaak ligt ook al op mij te wachten; want dat het een caravantrekker moest zijn, dáár kon ik dus niet van afwijken!
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote