View Single Post
Old 08-12-2009, 11:49
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by KJ-Golf
Oplossing zojuist gevonden, en wat blijkt, het lag niet aan de thermostaat.

Het is nogal een lachwekkend probleem geweest in mijn geval, want ik kwam er zojuist achter dat ik helemaal geen koelwater/koelvloeistof in mijn auto (dat gele bakje) had zitten. Was helemaal leeg.

Minder leuk is dat hij volgens mij niet leeg moet kunnen zijn, dus misschien lekt hij ergens? Ik heb hem iig even bijgevuld met normaal water, en wat denk je, de kachel doet het weer uitstekend! Ik kijk even een paar dagen aan of het water wegloopt of dat het erin blijft zitten. Want stel dat hij ergens erg lek is en hij over een paar dagen alweer leeg is, dan is het zonde om daar koelvloeistof aan te verspillen.

Als er over pak-'m-beet 5 dagen nog evenveel water in zit, kan ik dit wel gaan vervangen voor koelvloeistof. Kan namelijk niet te lang met normaal water rondrijden, want voor je het weet begint het weer te vriezen..

Thermostaat blijkt gewoon goed te zijn, want nu blijft de onderste radiatorslang in het begin koud en na een tijdje begint deze wel warm te worden. En zoals ik al zei doet de kachel het nu uitstekend.

Als ik jou was zou ik naar de oorzaak van de lekkage zoeken.. hij loopt niet niets voor niets leeg ik zal alle slangen controleren en je radiateur controleren op lekkage en het thermostaathuis daar kan die ook lek zijn als je zoektocht geen resultaat oplevert kan het zijn dat je koppakking lek en vergeet niet de dop te controleren van de reservoir
Reply With Quote