15-12-2009, 14:26
|
 |
Postwhore
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by eetse
het is ongeveer 2 maanden geleden begonnen, hij begon warm te worden vandaar dat ik me kvs ging controleren. idd bijgevuld met water en probleem opgelost.. tot 2 weken later...wederom bijgevuld en tot me verbazing liep me temp op en mijn kachel blies koude lucht.
opnieuw ontlucht...probleem weer opgelost, tot 2 weken later... wederom hetzelfde probleem. Ik vraag me af waar de vloeistof blijft.
niks is lek, koppakking is ok, geen overbodige rook enz daar zit het probleem niet. Het vreemde is dat me temp nu oploopt tot 50/60 % zeg maar 3/4 op de meter. Als ik voor een stoplicht staat spuit de vloeistof uit hetresevoir op me blok, wat trouwens een leuk gezicht is met dit weer.
Ik kan op deze manier blijven rijden tot de vloeistof op een minimum is, temp loopt wel op en kachel blijft koud... maar problemen met starten enz. zijn er niet.
Als ik het systeem weer ga bijvullen gaat er iet meer in dan 2 liter... waar is de rest dus, achter de waterpomp ?
Mijn olie is gewoon goed en vertoond geen drap.
Er hebben al een aantal (experts) naar gekeken maar kunnen het probleem niet bespeuren.
igg bedankt voor het snelle meedenken...we komen er wel uit hoor denk ik.
groet EETSE
|
Dat je temparatuur meter 3/4 oploopt ligt waarschijnlijk aan het sensor..
optie 1 als ik me niet vergis zit in het dop van het reservoir rubber het kan ook zijn dat die gescheurd is..
optie 2 heb je al bij de waterpomp bekeken of daar wat lekt..?
optie 3
heb je je circulatie eens onder druk laten zetten..? dan zetten ze soort pomp
achtig iets op je reservoir in plaats de normale dop dan pompen ze enorme druk via de reservoir.. dan moet het kvs door het enorme druk wel naar buiten lopen.. dan weet je meteen waar het lekt..
worden de slangen die naar je kachelradiateur toe lopen wel uberhaubt warm?
|