View Single Post
  #32  
Old 15-12-2009, 18:56
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Echt een apart probleem...
Voor het ontluchten van het kvs-systeem bij een Golf2 hoeft de kachelschuif niet persé op warm, omdat de kachelradiateur altijd mee circuleert en dus warm wordt. Dit terzijde..
Misschien verdampt het kraanwater wel gewoon via de dop op het overdrukvaatje, koelvloeistof verdampt niet(zo snel tenminste) Het feit dat ie druk opbouwt in het systeem, doet denken aan compressieverlies door een lek in of bij je cilinderkop, door deze druk wordt alles nóg heter en verdampt het water sneller.
Tip: Je kan ook een vuurtje onder de olie op je oliepeilstok houden en als deze dan als een soort sterretje begint te vonken, zit er koelvloeistof in de motorolie.
Heb je ook een warmtewisselaar boven je oliefilter? Dit ding wil ook wel eens intern lekken, heb ik wel es gehoord.
Reply With Quote