Hebben mensen hier al PRAKTIJK-ervaring mee???
Ik ben zo benieuwd of zo'n getrokken voertuig nu gemakkelijk een (scherpe) bocht om komt... (mijn gevoel zegt: 'NIET echt'!)
Een aanhanger bijvoorbeeld, heeft niet voor niets slechts één as (of eventueel twee assen erg dicht bij elkaar) dit komt de manouvreerbaarheid ten goede.
Ik zal mijn mening even versterken met een praktijk-voorbeeld wat iedereen wel eens heeft meegemaakt:
Een tandem-asser-aanhangwagen is met de hand al veel moeilijker om te draaien dan ééntje met slechts één as!
(laat staan een auto met een véél grotere wielbasis!)
Uiteraard krijg je met voldoende vermogen alles wel van zijn plaats of de hoek om, maar dat gaat naar mijn mening dan wel ten koste van de bandjes van het getrokken voertuig...
Zoals gezegt: ik ben nieuwsgierig naar ervaringsdeskundigen!
(EDIT:Ik vind het trouwens best wel grappig en erg handig, dat dit toch mag van de wetgeving

)