En hij doet t weer hoor!
er waren 2 gloeiers stuk ,en één door ebut zelf

, en de laatste die gloeide wel .
Dus iig 2 stuk die niet gloeiden !
Maar er waren/zijn nog meer punten , waaronder ;
-Lucht in de aanvoerleiding naar de pomp , de retourslang zat los op de pomp en daardoor kwam er lucht in de brandstofpomp ,wat het starten niet echt bevorderd !
- retourslangetjes zijn aan vervanging toe ,die lekken ook een beetje
- Brandstoffliter !!! ,ik heb nog nooit zo'n oud filter gezien op een diesel , deze is zelfs al roestig ! zal ongetwijfeld ook zeer zeker bijdragen aan slecht starten , want er zit ook nog water/vocht in t filter .
Momenteel loopt de motor even zonder filter ,puur om te kijken of hij wilde lopen , en nu wil hij wel snel aanslaan .
Met het filter erop wilde de motor niet aan zonet , zonder filter wel , dus deze zal ook zeer zeker moeten worden vervangen !.
En ook de termostaat zal een nieuwe inmoeten ,want deze werkt niet meer,blijft constant open staan .
Gloeilampje was trouwens wel stuk , wat niet of nooit voorkomt ,maar ik heb er (tijdelijk) even een lampje ingezet in een schakelaarafdekdummyplaatje , waarmee je kunt zien of de gloeierij werkt .
Binnenkort eerst maar de dingen die op t lijstje staan vervangen /maken ,dan zal ie het goed moeten doen !Compressie lijkt wel goed te zijn ,tenminste aan het starten te horen (als je het zeker wilt weten moeten we dat meten ,maar ik heb geen dieselcompressie meter tot m'n beschiking )