Gisteren weer even beziggeweest om de zoutlaag te verwijderen van de auto's (voor de zoveelste keer) ,en ik was wel benieuwd hoe jullie de lak en bumper's ,banden e.d. onderhouden in de wintermaanden ?
Nu ben ik ,zoals de meesten vast wel weten , een echte poetsfreak en ik probeer zolang het weer t toelaat wel de auto te wassen om de sneeuw en zout een beetje eraf te halen , en dan de auto in de schuur droog te maken ,de rubbers insmeren met een waterafstotend goedje wat niet bevriesd ,en de sloten droog te maken met perslucht en te smeren .
Ik gebruik momenteel in de winter producten die waterafstotend zijn ,niet bevriezen ,en toch een redelijk beschermend resultaat geven .
De Speedwax voor de lak en ramen , werkt erg makkelijk ,en is zelfs met -3(

) goed uit te poetsen , dit lijkt op een soort olieachtig goedje ,wat zelfs met vochtig weer op de ramen streeploos uit te poetsen is !!!
Voor de bumpers heb ik de Mequiars Trim detailer , dit gebruik ik voor de variant ,omdat deze bumperdelen en wielkuipranden nog niet zwart zijn gespoten maar nog origineel kunstofzwart zijn ,en dit best mooi bljft ,zelfs in de winter !
De banden met Tyre shine , dat blijven de banden mooi zwart ,en hecht er minder snel zout op .
Dan als laatste de leren delen zoals sturen ,pookknoppen en hoezen met kleurloos leervet ,omdat de leren delen snel vochtig worden met dit weer ,en ze dan ook netjes blijven .
De speedwax en tyreshine komen bij de action weg ,en kosten eigenlijk bijna niks (ik geloof nog geen 2 euro per spuitbus!)
De foto;s van de gepoetste auto's ,die geloven jullie vast wel ,die heb ik vaak genoeg gepost
Ben benieuwd hoe jullie het cosmetisch onderhoud doen !