
29-01-2010, 14:50
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
|
|
Ik denk dat de slijtage wel behoorlijk toeneemt. Normaal worden mechanische systemen via een tuimelaar aangestuurd, nu rechtstreeks door de nokkenas.
Normaal is de hydrostoter een dempertje, die de grootste slijtage (stootkracht) opvangt. Nu zet je er iets massiefs tussen. (dan is het ook nog de vraag hoeveel je nokkenas er van te lijden heeft).
Bij een std. mechanische stoter moet je bij elke grote beurt de klepspeling controleren en afstellen. Bij deze opstelling zal dat wat vaker zijn?
Zonder serieuze aanpassingen aan je motor heb je niet direct een mechanische stoter nodig. Ik heb filmpjes gezien van Serge (Pot) die zijn gepeperde 1.6 motortje tot hele hoge toerentallen dreef, met hydrostotertjes. De toerenteller hing al een tijdje 'dood' in de hoek, maar de toeren bleven maar oplopen
http://www.youtube.com/watch?v=j7gwkiC3xHI
De hydrostoter zal niet 1 van de eerste knelpunten zijn die bepalen wat de bovengrens van het vermogen van de motor bepaalt
Broodvenz; Wat ben jij eigenlijk van plan met je KR? Ik lees allerlei wilde plannen 
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|