Vermoedens bevestigd, en inderdaad. Probleem nog niet verholpen. Wel weer een stukje verder opweg naar de oplossing.
Vanmiddag maar even mijn rotor kapje bekeken en ik zag dat die 4 puntjes gigantisch ingebrand waren, en dat de kabels tot het groene toe ge-oxideert waren.
Op de sloop een nieuw rotorkapje gehaald + nieuwe kabels (zag er echt nog uit als nieuw!) maar nog geen kilometer verder, weeeer dat gestotter en inhouden.
Wat me opvalt zijn 2 dingen:
-Hij doet het alleen als de temperatuur ongeveer 88 tot 96 graden is. Dus wanneer het blok goed warm is.
-Wanneer ik de koppeling loslaat zijn de toeren weg en valt ie uit. Als ik dan de koppeling (al rijdende) weer op laat komen slaat ie ook niet meer aan, tot 3 keer toe geprobeerd. Als ik daarintegen het contact uitdraai (ook tijdens rijden) en weer start met de startmotor(met koppeling in). Dan loopt ie weer enige tijd als vanouds!
-Wanneer die stottert en inhoudt, en ik laat het gas los hoor ik licht gerommel en geplof in de uitlaat.
Nu had ik voor het vervangen van het rotorkapje als volgt gedacht: Hij ploft in de uitlaat, dus dat moet haast wel de ontsteking zijn. Maar omdat ie weer zonder problemen loopt na het contact aan en uit te doen lijkt me dat sterk.
Maar het kon ook de benzinepomp zijn ivm contact aan en uit dat ie het weer doet, omdat ie dan misschien net een spannings piekje krijgt die de boel weer draaiend houd.
Wat ik dan nog niet kan verklaren is dat ie het alleen doet als ie warm is...
Iemand nog ideeën? Lucht massameter is het dus niet, rotorkapje ook niet, en de benzineleidingen zijn al doorgepompt.
Helppppp!