View Single Post
Old 24-04-2010, 14:32
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular

Zo!

Vanochtend toch maar op weg gegaan naar de onderdelenboer. Voor 50 euro aan gloepitten gehaald (4 stuks) en schroeven maar!

Van te voren de boel even ingespoten met WD40 en alle 4 de moertjes waren zo los. De gloeipitten zaten wat strakker, maar ook die waren redelijk snel en gemakkelijk verwijderd.

Ik had ook nog zo'n magneetpen gevonden: Dat ding was goud waard! Ik heb de branstofpomp niet hoeven losmaken. Met die magneetpen kon ik de moertjes en bougies losdraaien door er telkens met het magneetkopje langs te schuren. De eerste 'draai' heb ik met verschillende sleutels kunnen doen zonder ook maar iets te verwijderen !

Het terugplaatsen van de moertjes was lastig. Ze viellen nogal eens (lang leve dat magneetding!), maar weer met behulp van de magneetpen en een schroevendraaier heb ik alles vastgekregen.

Accuklemmen weer vast en starten gaat weer zoals het hoort.

Hieronder nog een fotootje van de bougies die ik eruit heb gehaald. (op volgorde van plaats in motorblok als je ervoor staat) Nr 2 en 4 zijn pikzwart: duid dat op een defecte gloeibougie?

Iedereen bedankt voor de hulp, ik kan weer dieselen!
Reply With Quote