
07-05-2010, 20:54
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Aug 2009
Posts: 637
|
|
Quote:
Originally Posted by ben zine
Moi Floris-Jan,
Druk bezig dus. Je pakt het wel heel erg grondig aan. Plekken waar geen roest zit zou ik niet blank maken, alleen maar licht schuren. Plekken waar wel roest zit kun je met een staalborstel op een klein model haakse slijper schoon maken tot alle losse rommel weg is. (donkere plekken helemaal blank maken is eigenlijk geen doen, dan zou je al moeten gaan stralen en daar kleven ook weer nadelen aan). Dan naden dichtsmeren met carrosseriekit, oneffenheden eventueel strak maken met plamuur en daarna primer en tot slot lak erop. En tussendoor steeds schoonmaken / ontvetten met schone doeken en wasbenzine.
Drempels en front zou je (vóór de primer) nog in de steenslagspray kunnen zetten.
De buitenkant strakmaken is nog een tikkie moeilijker, als de lak er op zit zie je pas waar het niet helemaal goed geworden is, eigenlijk werk voor een vakman dus.
|
Dus als ik het goed begrijp, de roestplekken schoonslijpen, daarna primeren. Er hoeft geen roestomvormer over heen?
__________________
Daily: '99 Golf mk4
|