View Single Post
Old 16-05-2010, 19:18
Bendert's Avatar
Bendert Bendert is offline
VW Enthousiast

In een korte tijd weer veel gebeurd met de auto. Eén van de bandjes was lek. Het bleek ooit een montagefout te zijn geweest, waardoor er een hap uit het rubber was. Nieuw bandje erom, kosten: € 82,50. Schijnen speciale bandjes te zijn, vandaar de prijs. Ik heb de bandenspanning op aanraden van de bandenboer op 2,5 bar gezet. Hij stuurt nu een stuk lichter.

Dit weekend bezig geweest met een klein beurtje geven. De bougies hebben we vervangen (de oude waren roestig en zwart) en ook het luchtfliter en brandstoffilter zijn vervangen. Olie en oliefilter heb ik helaas de ruimte niet voor, maar de olie zag er nog mooi uit. Toen we de kap toch open hadden gelijk het koelvloeistof tankje schoon gemaakt. Er zat zwart water in. Systeem afgevuld met nieuwe vloeistof, wat aardig nodig was aangezien het tankje bijna leeg was.

De motor loopt nu koud wel redelijk, alleen als hij is warm gereden dan draait hij erg hoog in toeren en nog steeds erg onrustig. Ik denk dat er het een en ander bij de carburateur afgesteld moet worden. Dat is me nog even wat te moeilijk en ik zal me daar nog eens in verdiepen. Ergens heb ik het vermoeden dat de choke niet goed werkt. Bij een koude start moet ik flink gas bij geven en als hij even draait draait hij te hoog.

Mocht iemand in de buurt wonen en tijd over hebben om me te helpen met afstellen dan stel ik dat wel op prijs. Zo niet dan ga ik me er verder in verdiepen. Een nieuwe antenne en het raammechanisme van de rechterdeur staan nu eerst op de planning om te vervangen.
Reply With Quote