View Single Post
  #2  
Old 01-09-2010, 19:16
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Quote:
Originally Posted by VWRickGTI
Nu heb ik al de search gebruikt maar met deze vragen wordt ik er niet wijzer van.
Gaat om een mk1 gti 1.8 dx. Nu heb ik begin dit jaar de motor weer terug erin gebouwd aangesloten en de zomer gaan rijden. Nu is het weer al minder dus wil ik binnekort alle metertjes weer werkend maken. Gaat om de volgende:

VDO oliedrukmeter middenconsole: doet het al niet vanaf aankoop. contact aan meter slaat helemaal naar rechts uit? Wat kan hier de oplossing voor zijn?

Hier moet een oliedruksensor op van vdo denk dat je metertje tot 10 bar gaat dus 1tje van 10 bar kopen

VDO Buitentemperatuurmeter: Geeft altijd na starten ong 10 graden aan en loopt dan na een tijdje naar 0 graden. Iemand een idee?

Bij dat metertje hoort inderdaad ook een zender om de temperatuur te meten dus kijk of de zender nog goed is

VDO accuspanning: slaat niet uit heeft hij wel gedaan voor motoruitbouw.??

controleer de kabeltjes of hij wel stroom krijgt? Desnoods haal je metertje uit zet je er plus en min op en kijk of hij het doet doet hij het niet is hij dood

En bij de MFA doet ook de buitentempmeter het niet die staat altijd al op -31 graden.
Tevens bij de MFA doet de verbruiksmeter het ook niet meer constant 4,5 liter op de 100 km is wel zuinig

Je hebt geen buitentemperatuur sensor dus meet hij geen waardes geeft hij -31 graden aan als je voor de auto staat moet links bij je bumer(in de bumper ongeveer) een sensor zitten zit deze sensor en niet kijk bij je kopmlap na een los stekker.

Wie weet wat de oorzaken van dit alles kan zijn. Voor de oliedruk moet je toch een klein potje kopen en die op de cilinderkop schroeven? had ik ergens gelezen. Waar zijn deze te koop?

Alvast bedankt voor het beantwoorden.


Groeten rick



Heb de antwoorden gegeven als het goed is
Reply With Quote