View Single Post
Old 22-12-2004, 14:50
Peter - Belgium's Avatar
Peter - Belgium Peter - Belgium is offline
Forum regular

Default Straight Axle

Yo BArt,

Ivm jouw straight axle is het beter om een boite met lage steekassen te nemen omdat je anders het risico hebt dat jouw banden langs binnen tegen de veerplaten gaan aanlopen (natuurlijk afhankelijk van de velgen die je wil gebruiken en hun ET waarde)

Je hebt dan 2 mogelijkheden:
- de buizen van een korte steekasboite verlengen en die monteren op jouw lange steekasboite. Veerplaat aanpassen (slijpen en boren) en klaar.
- Met mijn kit kun je gewoon de boite monteren met 68 veerplaten en klaar. geen slijpwerk te doen. Indien je geen 68er veerplaten vindt, geen probleem. dan pas je de originele aan. (kit = 175 euro)

Ik heb een template (=autocad tekening op schaal 1:1 die je op jouw originele veerplaat moet leggen, zien dat de originele gaten mooi overeenkomen en dat staat aangegeven waar te boren en te zagen.) om dit correct te doen.
Ik heb trouwens zo een template om jouw originele veerplaten aan te passen naar:
- mijn straight axle kit
- een gewone keverboite
- een IRS boite.
==> je hebt geen stuk afgezaagde kever veerplaat meer nodig om jouw gaten over te zetten! Makkelijker!

Kruk@b,
Mooie fotos ivm jouw IRS conversie. Net hetzelfde wat ik gedaan heb/aan het doen ben.
Als spacers voor jouw aandrijfassen had je ook een stuk van een CV joint kunnen gebruiken. Dan had je die spacer niet speciaal moeten draaien.
Wel zien dat je de juiste sterkte van lange bouten hebt, anders zullen ze wel eens breken...

Jouw weedeater beam ziet er wel knap uit, maar ik vind hem wel wat geld kosten. Ik heb al een paar versmalde en regelbare voorassen gemaakt (split en bay). Die kosten 550 euro, maar de lamellen en de spoorstangen zijn dan ook ingekort zodat alles direct te monteren is.

Onder mijn Ambulance (en later onder de ratlook samba) komt ongeveer wat jij zitten hebt. OOk een versmalde regelbare split voortrein, verlaagde spindels, Porsche 944 schijfremmen met mijn montagekit, 15" Fuchs gepolierd met laagprofiel.
Achteraan 1303S boite, 944 armen, 944 schijven, 15" Fuchs gepolierd met 215 banden
Alles zelf gefabriceerd!

Fotos zijn al te zien op mijn site www.vwsamba.tk

See YA,

Peter
www.vwsamba.tk
Reply With Quote