View Single Post
  #648  
Old 01-09-2010, 22:11
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by Alberto
auto was zeer dik , maar die voor bumper kon echt niet


Voorbumper had iid details die ik ook niet zo geslaagd vond , maar dat is smaak he

Maar we zijn afgelopen weekend dus naar Vw Fanatic's geweest , en ik had de witte jetta weer even mee ( ja ,het regende ) , en de auto had al een tijdje dat ik wat last had van trillingen in de wielen /ophanging .
Nu was dat wisselend en soms had ik er helemaal geen last van , maar op de terugweg bego de auto steeds meer te trillen , en kon ik op een gegeven moment bij 120 de hele auto voelen trillen

Dus ik aan de kant ,de wielen gechekt of ze wel goed vastzaten , de moeren van de aandrijfassen gechekt ,maar alles zat vast !
Dus maar met een gangetje van 80 naar huis gereden , en het vreemde was ,het trillen begon alleen als ik gas gaf , zodra ik de gas losliet was het over .

Na overleg met Klaas (rallyegolf20vt) heb ik de aandrijfassen er beide onderweg gehaald




en wat bleek ? Beide assen waren niet meer goed !

Aan de ene kant was de bakzijde zo ruim geworden , dat er gewoon scheurtjes zaten in de binnen ring ,waar de kogels op lopen







dikke groeven erin , en de ashoes was nog helemaal heel ,en er zat ook nog wel vet in .

Of het nu kwam door de ouderdom , slijtage of het Enorme koppel van de TD ?

Aan de buiten zijde was er zelfs één aandrijfaskop waar helemaal geen vet meer in zat , alleen een bolletje , wat leek op een kogel ,maar wat achteraf de restanten te zijn van het vet !




En in gemonteerde toestand zag je er niks van ! , de ashoes was heel , alleen toen eenmaal de as los was kon je heel goed voelen hoe ruim deze wel niet was , ik heb later de kooi met kogels er nog uit gehaald ,en de groeven in die kop waren nog veel erger dan de andere as op de foto!

Dus ik de schuur in bij mezelf ,en later nog bij m'n ouders op zoek naar aandrijfassen , en heb er inmiddels 8 (!) complete liggen , en heb daar twee hele goede van kunnen bij elkaar zoeken


Morgen avond zal ik ze weer in elkaar zetten




Ook gaat er meteen HDX vet in , speciaal voor zeer zwaar belaste lager,en aandrijfconstructies , dan kunnen deze assen weer een hele tijd mee !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote