Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Ideeen en opmerkingen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 10-10-2011, 17:53
MONDY MONDY is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,454
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik denk dat het beter is om niet 100 posts aan te houden,maar minimaal 100 dagen lid of donateur.
omdat er idd best wel veel zijn die weinig posten maar wel elke dag meelezen.eveneens om de onzin berichten van newbees ook een beetje binnen te perken te houden.
je weet wel van die 'dikke wielen,maar ik heb er nu geen geld voor,helaas' posts.

idd dit soort berichten
__________________
Vw Golf TDI 1985
Reply With Quote
  #22  
Old 10-10-2011, 17:57
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

Ik vindt het een slecht idee om geld voor advertenties te vragen. Allereerst noemt iedereen hier altijd ''ik vind het hier een soort marktplaats worden'' en ''ik vindt het onzin dat je op marktplaats voor een advertentie moet betalen'', door geld te vragen gaan we juist de marktplaats kant op.

Ten tweede is adverteren vanaf een bepaald aantal posts simpelweg een veel beter plan.

Ten derde geeft het zo'n rompslomp om zo'n betaalsysteem aan het forum te koppelen denk ik...?
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote
  #23  
Old 10-10-2011, 18:13
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,475
Default

het verandere van een naam op het board is idd een fluitje van een cent..

hoe ga je de betaling van topics eventuele adminstratie etc net zo makkelijk houden..
vind de optie van pul eigenlijk ook wel een goede zet van de bijvoorbeeld 100 dagen inplaats van 100 post
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #24  
Old 10-10-2011, 18:20
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

Quote:
Originally Posted by Rick
Ik snap niet dat het doneren van geld voor een advertentie lastig kan zijn!

Het veranderen van je naam is ook een fluitje van een cent, dus waarom dit niet?!


Omdat je dan met een extern betaalsysteem moet gaan werken. Die koppeling brengt (denk ik) een hoop rompslomp met zich mee.

1 Voordeel van het betalen voor advertenties is dat je er ook gelijk een webwinkel aan kunt koppelen, dan kunnen leden gemakkelijker goodies bestellen...
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote
  #25  
Old 11-10-2011, 16:58
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Moeten we de regels wel gaan aanscherpen?! Is dit iets wat we echt willen.
Het enige argument wat voorbij komt is dat Newbies advertenties plaatsen. Maar wat is daar nu echt mis mee. Geen spam in de topics, geen scheve verhouding wie hoeveel post totdat je waardig bent totdat je iets mag verkopen. De grens bepalen zal altijd subjectief zijn.
Daarbij komt, de mensen die zich er aan ergeren zullen hoogst waarschijnlijk niet de auto van een newbie kopen, maar wellicht is het wel interessant voor iemand anders. Daar is het immers ook een forum voor. Er zijn genoeg verschillende smaken onder ons.
Er zijn er denk ik maar heel weinig onder ons die ieder draadje lezen. Een paar extra overslaan maakt dan ook niet zoveel uit.
Ik snap best dat sommige het vervelend vinden dat er veel van 'buitenaf' wordt aangeboden/ verkocht. Maar als er al 1 van de 10 advertenties iets oplevert voort iemand anders op het forum. Dan is dat toch al de winst van dit prachtige forum?
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster
spare car; 2001 VW Jetta GLS
Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited
Reply With Quote
  #26  
Old 11-10-2011, 17:38
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Quote:
Originally Posted by SteffenUS
Moeten we de regels wel gaan aanscherpen?! Is dit iets wat we echt willen.
Het enige argument wat voorbij komt is dat Newbies advertenties plaatsen. Maar wat is daar nu echt mis mee. Geen spam in de topics, geen scheve verhouding wie hoeveel post totdat je waardig bent totdat je iets mag verkopen. De grens bepalen zal altijd subjectief zijn.
Daarbij komt, de mensen die zich er aan ergeren zullen hoogst waarschijnlijk niet de auto van een newbie kopen, maar wellicht is het wel interessant voor iemand anders. Daar is het immers ook een forum voor. Er zijn genoeg verschillende smaken onder ons.
Er zijn er denk ik maar heel weinig onder ons die ieder draadje lezen. Een paar extra overslaan maakt dan ook niet zoveel uit.
Ik snap best dat sommige het vervelend vinden dat er veel van 'buitenaf' wordt aangeboden/ verkocht. Maar als er al 1 van de 10 advertenties iets oplevert voort iemand anders op het forum. Dan is dat toch al de winst van dit prachtige forum?





__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #27  
Old 11-10-2011, 18:05
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Newbies hebben soms ook mooie spullen voor een mooie prijs!
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #28  
Old 11-10-2011, 18:44
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Dat bedoel ik!

eerste pagina van de auto verkoop topic. Dit is van een newbie:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89496

Maar ik snap het punt wel. We willen de sfeer van het forum houden zoals het is. Dat is ook een van de redenen dat ik me heb aangemeld. Maar ik denk dat het weigeren van advertenties plaatsen van newbies niet de juiste manier is. Zoals al eerder is aangegeven kan dit juist averechts werken, waardoor topics alleen maar vervuild worden. Of mensen zullen minder snel geneigd zijn om zich aan te melden. Mensen worden afgeschrikt door regels ten nadele van hun 'status'. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, zo kunnen we veel kennis mis lopen, waar dit forum juist voor is.
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster
spare car; 2001 VW Jetta GLS
Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited

Last edited by SteffenUS : 11-10-2011 at 23:23.
Reply With Quote
  #29  
Old 12-10-2011, 08:48
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Goed idee.

Oprotten met al die 1-dagsvliegen!!!!!



Slecht idee.

Oprotten met die rare ideeen!!!
Reply With Quote
  #30  
Old 12-10-2011, 20:08
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

tom b heeft toch 22 keer gepost, dus niet alleen een verkoop topic zeg maar.
mensen die zich alleen aanmelden en direct een advertentie plaatsen gewoon verwijderen. als dit puur op handel lijkt ipv een liefhebber.
Reply With Quote
  #31  
Old 12-10-2011, 20:22
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Snap het probleem niet helemaal...
Wat is er nou eigenlijk erg aan als iemand iets te koop zet op het forum?
Reply With Quote
  #32  
Old 12-10-2011, 20:56
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

Ga kijken hoe dit bij het audiforum gedaan is, en daar is het een verschrikkelijke flop!

Sowiesow de sfeer daar is niet aanwezig, en je mag er niets! Laat Volksforum dan alsjeblieft lekker zoals het is!
Reply With Quote
  #33  
Old 12-10-2011, 21:53
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote
  #34  
Old 14-10-2011, 06:28
vw_golf's Avatar
vw_golf vw_golf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 257
Default

Als je het toch gratis wilt houden kun je het misschien op een andere manier doen.
Ik zit ook veel op het Aprilia forum en daar moet je een minimum aantal post hebben voordat je in het verkoopgedeelte kunt.
Werkt goed, veel mensen blijven toch hangen op het forum als ze merken hoeveel idioten er nog meer zijn
Reply With Quote
  #35  
Old 14-10-2011, 16:50
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

Ik zie het probleem niet, Anders wil iedereen voor een kwartje voor aan zitten, of zelfs op het podium.

Als een newbie iets interesands aanbied, voor een goede prijs is het toch klaar ook al zit hij / zei hier alleen voor de handel.

Wat mij stoord, is voor ieder onderdeeltje een topic.
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #36  
Old 14-10-2011, 16:58
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Ik stoor mij meer aan de advertenties van marktplaats die door worden gelinkt op het forum om dan vervolgens 3 pagina`s vol te posten met kritiek op die auto die te koop staat..

Dat heeft wat mij betreft echt totaal geen bijdrage aan (de kwaliteit van) het forum.
Reply With Quote
  #37  
Old 14-10-2011, 18:59
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by 2H-2H
Wat mij stoord, is voor ieder onderdeeltje een topic.



Reply With Quote
  #38  
Old 15-10-2011, 13:34
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

Quote:
Originally Posted by René
Ik stoor mij meer aan de advertenties van marktplaats die door worden gelinkt op het forum om dan vervolgens 3 pagina`s vol te posten met kritiek op die auto die te koop staat..

Dat heeft wat mij betreft echt totaal geen bijdrage aan (de kwaliteit van) het forum.


Het is inderdaad veel suffer om elke Golf 2 die op Marktplaats staat hier uitgebreid te bespreken, zoals nu gebeurd.
Dat gaat echt nergens meer over.
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum