#1
|
||||
|
||||
Rem fels set ervaringen gevraagd
Ik ben opzoek naar ervaringen met rem leiding fels sets
Wie heeft wat in gebruik en waarom zou je hem wel of niet aanraden. De prijzen lopen nogal uiteen. Zelf koop ik graag goed gereedschap en dat is dan snel wat duurder. remleiding-felsgereedschap-midlock-deluxe heeft geen 5mm optie ziet er wel goed uit. prijs: 107,00 BGS-8310 € 187,55 Profi look maar ken het merk niet Stahlwille 165 n Wel wat duurder, € 348,00, maar ziet er zeer profi uit. Vaak valt me op dat er niet altijd een 5 mm set te vinden is. Gebruiken ze hiervoor dan de 4,75mm optie? Ik heb diverse voertuigen waarvan de meeste 5mm hebben en er een 6mm heeft. Alvast bedankt voor de input.
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
Prijzen lopen idd ver uiteen, zit natuurlijk wel kwaliteits verschil in, maar niet in verhouding met de prijs.. Heb je hem voor 1 auto nodig of voor 30 ? Heb nog een complete set nieuw in doos liggen nooit gebruikt.
mag weg voor een 40,- Mocht je interesse hebben |
#3
|
||||
|
||||
Wij hebben een goedkoop setje, geen idee welk merk maar t bevalt prima, al vele leidingen mee gemaakt.
http://www.speciaalgereedschap.nl/p...65/Felsapparaat Dezelfde maar dan merkloos. Kost rond de €30 nieuw. Last edited by Dokter D : 21-12-2014 at 23:18. |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb een redelijk simpele set welke prima werkt, maar alleen met koper. Wil je ook cunifer/staal leidingen felsen dan moet je een profi set kopen. Zoiets als bovenstaande van BGS zou ik graag nog eens aanschaffen met een hydraulische spindel!
|
#5
|
||||
|
||||
En nog een goeie tip. Koop gelijk een pijpensnijder erbij, zitten soms ook wel in sets met felsgereedschap.
Dan kun je de leidingen mooi recht afsnijden, krijg je altijd een mooi kraagje op de remleiding |
#6
|
||||
|
||||
Heren,
Bedankt voor de tips! pijpen snijder zal er zeker komen. het is wel voor meerdere auto's bedoeld. nu voor leidingen voor de audi ( 5mm) en straks voor de Unimog (6mm) Meer mensen nog ervaringen met rem fels sets?
__________________
|
#7
|
|||
|
|||
Heb op het werk t zelfde setje als dokter d, maar van midlock,
Werkt opzich prima, maar begint nu na 3 jaar in de garage toch vrij vaak scheve kragen te persen. Maar gebruiken hem op t werk ook enorm veel, vrijwel elke week wel voor hobbymatig gebruik lijkt t me meer dan voldoende. Bij ons zit er 4,75, 5, 6mm en paar inch maten in. Koop er wel een die onder de auto te bebruiken is, zo'n ding voor in de bankschroef werkt vervelend.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! Last edited by Polo1w : 24-12-2014 at 21:41. |
#8
|
|||
|
|||
Setje van dokter D werkt prima!
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt ideaal dat je deze onder de auto kunt gebruiken. |
#10
|
||||
|
||||
http://www.ebay.co.uk/itm/Sykes-FLA...=item48397c8dfb
Met deze set pres je eenvoudig staal, koper en ook onder de auto. Die Midlock achtige setjes heb ik ook gehad maar alleen voor koper geschikt en dan nog is het niet echt lekker werken.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG Last edited by Rallye-VR6t : 26-12-2014 at 09:59. |
#11
|
|||
|
|||
Ziet er wel spacy uit😄
Moet voor op t werk ook eens een betere/nieuwe zoeken, hou dit topic ook in de gaten👍
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#12
|
||||
|
||||
Heb zojuist de BGS-8310 set besteld. Zal jullie op de hoogte houden hoe de set werkt op een stalen leiding.
__________________
|
#13
|
|||
|
|||
Ik hou t in de gaten!
Ben benieuwd!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#14
|
||||
|
||||
Ik heb onderstaande set van midlock gebruikt in combinatie met koper/nikkel (cunifer) remleidingen. Met een ordinaire pijpensnijder van de bouwmarkt.
Ik moest 3 van de 12 felsjes opnieuw doen omdat deze lekte. Als ik het nog is zou moeten doen zou ik 12 van 12 in 1 keer goed doen. Dus het ligt niet aan het setje meer aan mijn onervarenheid Mijn ervaring is dat je ze iets (1 mm) meer remleiding uit het klemblok moet laten uitsteken dan de handleiding aangeeft. Bij de eerste persing krachtig aantrekken zodat het dopje vlak is tov klemblok. Ik had betere resultaten door tang niet horizontaal - verticaal maar onder een hoek op het klemblok aan te draaien. Hierdoor kon deze er niet afschieten tijdens aandraaien. Bij de tweede persing (zonder dat zwarte dopje) niet te krachtig aandraaien anders beschadig je de fels rand. Als laatje nog een tip zorg bij het trekken van remleidingen dat je ze iets ruimer legt dan precies genoeg. Mocht je opnieuw moeten felsen dan heb je nog voldoende materiaal.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#15
|
||||
|
||||
Een update
De set is zeer geschikt voor een stalen leiding. heb aan de audi de originele leiding een nieuwe wartel gezet en een fels aan gezet.
Hieronder een aantal foto's met een rest stuk stalen leiding. De opstelling ( heb er nu op de test een SAE fels aangezet, op de Audi een Din. Eerste keer felsen: en het resultaat na de 2e keer felsen: De 2e keer felsen is wel scheef gegaan, dit komt doordat ik de leiding uit de klem heb gehaald voor de foto. Als je het in een keer doet is het resultaat bijna origineel. De t3 doka is nu voorzien van nieuwe leidingen achter met deze set en dat was een koper nikkel leiding. Ik ben zeer te spreken over deze set!
__________________
|