Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-03-2015, 21:38
LeonStr LeonStr is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 175
Send a message via MSN to LeonStr
Default T3 camper gekocht, paar vragen

Hallo!

Sinds het weekend in bezit van een leuke T3 diesel camper!

Blokje loopt erg mooi alleen de, later ingebouwde, temperatuur meter doet een beetje vreemd. De eerste 2 dagen blijf hij tussen de 80 en 100, schommelde wel wat. Nu kom hij steeds boven de 100 uit richting 120 en blijft ook veel schommelen. Als ik harder dan 60 rijdt gaat hij richting 120 maar als ik dan iets minder gas geeft zakt hij weer..

Er zit kvs genoeg in, gaat ook rond, blijft goed lopen.. Wel is mijn blower kapot en zo goed als alles van het paneel werkt niet echt (welk gedeelte zou er kapot zijn waardoor hij niet meer blaast, hele kachel unit?).

De gewone temp. meter werkt dus niet, daarom is er een andere ingebouwd.

Hoop dat iemand me wat duidelijkheid kan geven en eventueel de juiste ondelen heeft vor me
Reply With Quote
  #2  
Old 10-03-2015, 21:39
LeonStr LeonStr is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 175
Send a message via MSN to LeonStr
Default

Betreft een 1600 diesel zonder turbo uit 1981.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-03-2015, 22:18
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Beetje raar allemaal, maar klinkt als een cheap-ass oplossing die ineen gebeund is. Check maar eerst een andere tellerunit of die misschien wel werkt, ander even kijken hoe je sensor is aangesloten.

Kachel is je weerstand die is doorgebrand of je schakelaar. De eerste is wel een probleem, want dan kun je je hele dashboard afbreken en hij moet wel werken voor de APK.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-03-2015, 21:47
marcel-w marcel-w is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 18
Default

Klinkt idd als of de boel stuk is en een het probleem niet door de vorige eigenaar opgelost s maar omzeilt door een andere meter te plaatsen.
Ik zou de schema's dr bij pakken en dan alle zaken die niet werken een voor een na lopen,dan kom je vanzelf tegen wat de problemen veroorzaakt.
Greetz marcel
Reply With Quote
  #5  
Old 16-03-2015, 21:33
LeonStr LeonStr is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 175
Send a message via MSN to LeonStr
Default

Bedankt voor de tips, zal het dashboard waarschijnlijk demonteren want toen ik de radio er uit trok kwam ik echt een drama aan bekabeling tegen.. heel fijn

Ik zag ook dat 1 kabel van 1 van de 4 knoppen geknikt is en dus niet meer werkt. Ik heb een andere kachelunit op het oog om gelijk alles op te lossen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum