![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Kan er iemand een (gedetailleerde) foto plaatsen van zijn identificatieplaatje/typeplaatje motorruimte van een Golf 2 Gti 16v (PL) (alu-plaatje met gegevens zoals chasisnr, gewichten....). Die van mij is verdwenen en had graag es gezien hoe die er uitziet en wat erop staat. Alvast bedankt Nicolas |
|
|||
|
|||
![]() Seems legit...
|
||||
|
||||
![]() ik ga zo naar de sloop en daar staat er nog 1 zal eens kijken
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Vervelend dat je hem kwijt bent, nu zeker een nodig om hem door de keuring te krijgen?
|
|||
|
|||
![]() Ja, idd. Chasisnummer is mooi aanwezig, alsook sticker met gegevens in kofferbak, maar omdat het aluplaatje met gegevens er niet is, ontstaan er wat problemen. Zou verdwenen zijn bij herlakken en lakker heeft het doodleuk niet meer teruggeplaatst en blijkbaar nadien weggegooid
![]() (heb dit vernomen van vorige eigenaar). Ik hoop dat ik er een oplossing kan aan geven. Heb ook al contact gehad met VW België (Dieteren), deze verwijzen sowiezo naar VW Nederland (PON), doch deze laatste reageren voorlopig niet na het sturen van een tweetal mailtjes in iets meer dan een week tijd, ondanks ze beloven te reageren binnen de drie dagen. Maar ja, ook moeilijke gevallen kunnen opgelost raken. "Keep the faith" zeggen ze dan.... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Niemand een plaatje voor mij?
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Kleine update (mocht er in de toekomst iemand hetzelfde voorhebben) :
Na wat mails en telefoontjes naar VW Nederland, VW België en een Volkswagendealer Nederland is de oplossing in de maak.....met de correcte papieren kan ik een nieuw plaatje aanvragen bij de Nederlandse VW-dealer. Schrik echter niet....kostprijs voor het plaatje : 200 Ã* 250 euries ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Final update (vnl. bedoeld voor de Belgen hier op het forum) :
Ondertussen werd het plaatje al vier maanden geleden besteld via VW-dealer in Nederland.....ben nog steeds aan het wachten op de levering ervan ![]() Nu het goede nieuws : ene autokeuring wou de VW niet keuren zonder plaatje, andere autokeuring heeft dit echter zonder problemen gedaan (begrijpe wie begrijpe kan?). Ene autokeuring in België is de andere niet ![]() Vervolgens verzekering en oldtimernummerplaat en rijden maar met de 16V ![]() Let wel : "goede" autokeuring had hier geen problemen mee, omdat het oldtimerkeuring betrof, voor daily-rijden zou dit wel een probleem geweest zijn. groeten, Nicolas |
|
|||
|
|||
![]() Vraag!
Ik heb een golf 2 gekocht recent uit NL met vr6 motor op kenteken, Ben vandaag naar de keuring geweest in Nazareth en blijkbaar mis ik een indentificatieplaat , en daarom was ik afgekeurd, de manen van de keuring hebben gezegt dat ik moet naar D'ieteren gaan en indentificatieplaat aanvragen, ik heb dat gedaan en van daar krijg ik een antwoord dat zij kunnen mij niet helpen want er is andere motor in de auto ( niet de originele ) en zeggen zij nog dat ik van NL moet voor plaatje aanvraagen , ik bel naar de RDW en de antwoord dat ik krijg is dat in nl is deze plaat niet verplicht omdat de auto is op kenteken gekeurd met andere motor. Mijn vraag is wat moet ik in deze situatie doen? Is iemand bekend met deze plaat? |
|
||||
|
||||
![]() Beide plaatjes heb ik al nagemaakt voor restauratie-doeleinden. Verloren geraakt bij de spuiter kan altijd gebeuren. Tegenwoordig krijg je na lang wachten volgens mij een sticker als je de hele officiële weg bewandeld.
Ik heb het zelf nog niet hoeven meemaken maar het verhaal wat je schetst over identificatie plaatje klinkt mij niet onbekend. In Nederland zat dit er dan ook niet op en na invoeren vaak problemen in België. Maar dat staat los van jouw motorombouw. Buiten de as-lasten staat op het ID-plaatje geen motorcode of type. Sowieso starten met het plaatje. Stuur me een PB met je telefoonnummer. Dit is ook nog steeds een mogelijkheid zie ik. Kosten en snelheid vielen alleen wederom tegen. Verder kan ik geen info geven. https://www.golf1onderdelen.com/diensten/
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 05-03-2025 at 19:20. |