![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hoi, Ik ben Romke, net nieuw hier.
Ik heb sinds kort een Caddy Maxi uit 2009, 1.6 benzine, en die brult enorm met 3000 toeren bij 100 km/u. Dat lijkt me niet erg gezond en volgens mij maakt hem dat niet heel zuinig. Ik vraag me nu af of iemand er ervaring mee heeft om er een 6-bak in te zetten. Ik heb op youtube een 6 speed swap gezien met hetzelfde model die erg eenvoudig zou zijn, alleen dat was een diesel. (https://www.youtube.com/watch?v=66h...6wU_0mQ&index=2) Dus nu zou ik graag willen weten of het net zo makkelijk gaat bij een benzine uitvoering. Het zou ook leuk zijn als ik er een TSI blok in kan zetten, maar dan kan ik waarschijnlijk beter mijn auto inruilen :/ Last edited by Vrom : 23-06-2025 at 20:06. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Weet je welke versnellingsbak er nu in zit? Welke code? Op basis daarvan kun je gaan kijken wat er nog meer binnen dezelfde familie zit en dus past op je motor. Tevens is het aan te raden om te kijken naar de overbrengingsverhoudingen en of je een bak kunt vinden die vergelijkbaar is, maar met een 6e versnelling.
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Bedankt! Kan ik dat aan de buitenkant zien, die code? Of waar zou ik die kunnen vinden? Ergens op basis van kenteken?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Op de sticker in je boekje en op de bak zelf, meestal 3 letters
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
https://photos.app.goo.gl/fQJyWqFjuHCYfzsw7 Bedankt! Als het goed is de versnellingsbakcode dan: LBV (en mortocode: BSE) Waar kan ik nu het beste naar geschikte bakken gaan zoeken? Last edited by Vrom : 06-07-2025 at 10:32. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Volgens ETKA is er op de 2009 Caddy destijds ook een 6 bak geleverd met bakcode KNR & bakcode KXW. Deze zijn in tegenstelling tot de LBV bak (die zo te zien uit de 02A/02J familie komt) van de 02M/02Q/0FB familie.
Wat dit betekend is dat het wel past, maar dat er meer bij komt kijken dan alleen een andere bak. Waarschijnlijk is de koppeling anders, is het druklager ander, zijn de schakelkabels anders, de steunen anders en met een beetje pech ook de aandrijfassen. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oké, bedankt! Ehm, dat wordt dan best een ingewikkelde operatie verwacht ik... Misschien dan beter in combinatie met heel ander blok? Of toch maar gewoon de hele auto weer inruilen. Ben dan alleen bang dat ik er niet meer voor krijg wat ik er voor betaald heb. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik zag dat gebruikte 6-bakken al rond de €400,- zitten , vaak met +200.000 km ervaring. Nieuwe koppelingset erbij en alle kleine 'dingetjes' zoals schakelkabels ga je al snel richting de €1000,-. Ik zie nu trouwens dat je een 1.6 benzine hebt, die bakken die ik doorgaf zijn helaas ook diesel bakken. Die ga je zeker niet achter je 1.6 benzine willen hangen... ![]() |