#1
|
|||
|
|||
Versnellingsbak
Ik heb nu een probleempje met m'n versnellingsbak... Een tijdje terug startte ik een keer mijn auto met de motorkap open en zag tot mijn verbazing dat er een gat in de soort van imbus dop op mijn versnellingsbak zit. Ik wist niet wat ik moest doen dus heb het laten zitten. Maar nu heb ik het gevoel dat het niet goed is ook doordat het schakelen soms niet zo soepel gaat. Heeft iemand er ervaring mee en wat moet ik ermee? Kan ik die dop en zo afhalen met een schroevendraaier of moet het toch met een draaiende beweging?
Ik hoop op jullie bekwaamheid, Groeten de Golf fanaat... |
#2
|
||||
|
||||
in het gat zit normaal een plastic dopje dat in veel gevallen met de jaren verdwenen is
Normaal kijk je in dat gat om onder andere de onsteking af te stellen omdat daar een markeringspunt zit. Je kunt gerust rijden met dat "gat"... |
#3
|
|||
|
|||
Ik ken één zeker iemand *kijkt in spiegel* die daar in vroeger tijden wel eens versnellingsbak olie in heeft gegooid omdat dit bijgevuld moest worden.
Niet doen Maar is idd niet erg hoor dat "gat", maar dat wist je al. |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is dan een geruststelling maar ik vind dat het schakelen nu wel wat moeilijker gaat. Kan het zijn dat er dan wel wat olie uitgeslingerd wordt? Om het gat heen is het ook een beetje zwart geworden vandaar dat ik het denk. Maar ik vertrouw op jullie bedankt voor alles!!! |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Wat is er toen gebeurd? Ben wel benieuwd naar zulke "foutjes".... |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
versnellingsbakolie verversen, dit ga je zeker merken. Gat is wat zwart door het stof van de koppelingsplaat. En wat er gebeurt als je daar olie in flikkert..... een ongelovelijke vette koppelingsplaat krijg je dan waardoor deze gewoon constant slipt.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#7
|
|||
|
|||
Is dat een beetje makkelijk omdat te verversen en als ik het door de garage laat doen gaat het me dan veel kosten?
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Heel makkelijk, onderste punt van de bak zoeken (onderzijde uiteraard ) en die bout eruit draaien, olie opvangen. Bout erin (nieuwe koperen ring ertussen). Helemaal naar rechts sturen, dan zie je aan de zijkant een bout zitten, die eruit draaien en daar kun je je olie bijvullen. Zodra het er langzaam uitloopt zit ie vol en is ie op pijl.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#9
|
||||
|
||||
olie vullen via het gat van de kilometerkabel aansluiting.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
onderkant van de bak zit de borgbout van de achteruitversnelling dus die moet je niet hebben is inbus of torex |
#11
|
||||
|
||||
maar die zit niet op het laagste punt
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
laagste punt is meen ik de plug in het dif. grote inbus |
#13
|
||||
|
||||
Zitten gewoon 2 grote inbus pluggen in, geloof maat 17, draai de onderste eruit om het af te tappen, draai hem er dan weer in, dan draai je de bovenste eruit, en vul je hem bij tot de rand. Let je er op dat je auto enigzins recht staat.
__________________
Your Signature |