Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Lupo, Fox en Up!
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-05-2007, 16:59
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 515
Arrow EGR in een 1.7SDI

Mijn zus heeft een Seat Arosa met een 1.7 SDI (44kw / 60pk motorcode AKU)
Nou lees ik her en der dat het beter is om de EGR af te sluiten. Ik heb verschillende methodes gezien:
- plaatje tussen de klep en de uitlaat
- vacuumslang die de klep aanstuurt (membraanklep) dichtmaken
- de software d.m.v. VAG-com veranderen/aanpassen (85% gesloten ofzoiets?)

Voor VAG-com heb je een datakabel nodig of zoiets toch? Hoe duur is zo’n kabel, en waar kun je hem allemaal voor gebruiken? Ik ken dat VAG-com gedoe verder niet en weet ook niet wat je er allemaal mee kunt doen. En je kunt hem niet 100% sluiten toch? (ik meen 85% gelezen te hebben ergens)

De vacuümslang afsluiten, op welke manier kun je dit het beste doen? En wat komt er nog meer bij kijken?

Als je een plaatje tussen de klep en de uitlaat stopt, dan kun je deze het beste maken van RVS toch? Om invreten tegen te gaan (wat bij aluminium kan gebeuren). Wat moet er nog meer gebeuren wanneer je zo’n plaatje er tussen stopt?



Welke van deze 3 opties is de beste keuze, of welke combinatie. Als je hem afsluit met een plaatje heeft het afsluiten van de vacuümslang of het dichtzetten via VAG-com geen extra nut meer toch?

Als ik voor het afsluiten d.m.v. een plaatje ga, waar moet ik dan allemaal mee rekening houden? Wat moet ik allemaal in huis hebben en hoelang duurt het om zoiets te doen? De auto wordt namelijk elke dag gebruikt (en doordeweeks MOET hij elke dag gebruikt worden i.v.m. het werk) dus het moet wel binnen een dag klaar zijn.

Verder las ik ook dat je het luchtkanaal kunt schoonmaken omdat deze waarschijnlijk voor een groot deel is dichtgeslibd met smurrie uit je EGR. Hoe kun je deze het beste schoonmaken?

En het traject naar de inlaatkleppen zit dus waarschijnlijk ook onder de smurrie. Ik las dat je deze kunt schoonmaken d.m.v. een plantenspuit gevuld met verse "diesel verstuiver reiniger” (wat is dit? Ik ken het verder niet). Volgens de site waar ik het op zag moet iemand de motor op 2000 toeren houden, terwijl de andere rustig de pure verstuiverreiniger in het inlaatspruitstuk spuit.


ff kort samengevat wat ik wil weten

1. Welke methode kan ik het beste nemen (of zijn er andere betere methodes?)
2. Wat moet ik allemaal in huis hebben zodat ik alles in één keer kan doen zonder telkens opnieuw spullen te hoeven halen
3. Hoeveel tijd neemt het ongeveer in beslag (eventueel in delen. Zodat ik bijv. eerst het plaatje plaats en een andere keer het schoonmaken doe)
4. Hoe moet ik het doen en hoe moet ik te werk gaan
5. En tot slot, wat gaat het me kosten
Reply With Quote
  #2  
Old 25-05-2007, 17:32
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

vrij simpel.. kan het verhaal hier wel weer neerzetten maar staat ook wel op het lupoforum
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #3  
Old 26-05-2007, 16:14
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 515
Default

een link ernaar zou misschien wel handig zijn
Reply With Quote
  #4  
Old 26-05-2007, 20:41
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 515
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
vrij simpel.. kan het verhaal hier wel weer neerzetten maar staat ook wel op het lupoforum

www.lupoclub.nl ??
ik kan het hier niet vinden (als ik zoek op egr heb ik maar 4 threads)
Reply With Quote
  #5  
Old 28-05-2007, 17:54
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

bij mij hebben we gewoon een tsaalplaatje ertussen gezet.. en inderdaad het inlaatspruitstuk schoongemaakt. Daar zat erg veel drek in. gewoon loshalen en schoonmaken, is weinig spannend (maar wel zwart) klusje

Succes met die wagen...


Jens
Reply With Quote
  #6  
Old 28-05-2007, 18:16
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

iki heb er voor geleerd ben er voor naar rpt dagen geweest en heb met vag-com gewerkt;

je kan inderdaad maar voor een bepaalt persentage de klep dichten aangezien het via de software wordt aangestuurt en deze altijdt het beste voor de motorkiest is dit niet geheel gesloten.

het beste is om er een beetje meer vermogen uit te krijgen is inderdaad dat speciaale soort pakkingsplaatje te halen of zelf te maken en er tussen te zetten aangezien dit niet echt veel werk is.

gr polo-power.
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum