Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-12-2007, 19:07
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default 3 of 4 poten maar ook weer niet? GTI 16V KR

Hoi allemaal, heb m'n daily weer door de APK met de nodige kosten

Zo'n beetje hele remsysteem (klauwen achter, alle leidingen achter, handremkabels, schijven voor en natuurlijk bedacht de hoofdremcylinder dat ie geen druk meer moest geven toen dat alles onlucht moest worden dus ook nieuwe hoofdremcylinder er op. Al met al een dure APK

Maar goed, nu zit de nieuwe APK er op en nu heeft het blok (mk2 GTI 16V KR '88) plotseling bedacht dat hij niet meer goed hoeft te lopen.
Op zich lopen ale 4 de poten maar het klinkt of eigenlijk is het meer je voelt het blok haperen, b.v. bij stationair maar de toerenteller staat netjes stil. Ik moet echt een externe afstelteller aansluiten en op honderdtallen zetten om wat beweging in de naald te zien.
Net alsof hij op 3 poten loopt en met name als ie warm is. Maar ook niet altijd helaas want ik wilde het even laten beoordelen op mogelijke verdere oorzaken omdat ik alles wat ik kon bedenken al had gedaan maar toen liep ie weer goed behalve dan dat de echte power onderin er niet lijkt te zijn

Affijn, verder zoeken dus.

Tot nu toe al gedaan en gechecked: Verdeler zit er gloednieuw in (incl. kap en rotor), bougies de oude vervangen voor nieuwe (de originele Bosch F6DTC voor dit KR blok), gloednieuwe bougie kabelset, CO staat nu op 1.3 maar ruimer zetten maakt geen verschil en ontsteking is nu al een aantal keer gecheckt maar zou gewoon goed moeten staan
O ja, af en toe hoor je een lichte terugslag plof uit de pijp bij 't starten maar hij staat op de juiste 6 graden, verstellen naar 4 hielp niet en 8 ook niet

Ik heb zelf echt geen flauw idee meer waar ik verder nog kan zoeken, iemand nog opties of ideeen waar ik zelf blijkbaar overheen kijk?

Alvast bedankt,
Joop.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
  #2  
Old 17-12-2007, 19:13
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

stationair toerental regelaar schoon maken

dit kan helpen
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #3  
Old 17-12-2007, 19:16
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
stationair toerental regelaar schoon maken

dit kan helpen


heeft dat ook effect op hogere toerentallen? Het valt namelijk het meest op bij stationair draaien maar het is ook bij hogere toentallen aanwezig.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
  #4  
Old 17-12-2007, 19:44
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Ik wil ook poten op mijn auto Handig als het hoog water is... (sorry voor off)


Maar kan het ook met de kou te maken hebben wellicht?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 17-12-2007, 20:11
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

mischien heb je vuil in un verstuiver,had vroeger eens een kr 16v scirocco,die had dat in een keer,heb ik spul voor in de tank gedaan,die hele fles erin gedaan,een flink stuk gereden ong.60 km en af en toe eens doortrekken tot in de3 begrenzer,en in een keer ging die weer,daarna een nieuw benzine filter nog eropgezet.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-12-2007, 20:36
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by JurjenV
Ik wil ook poten op mijn auto Handig als het hoog water is... (sorry voor off)




Quote:
Originally Posted by JurjenV
Maar kan het ook met de kou te maken hebben wellicht?


Dacht ik ook aan maar ik word eerlijk gezegd geen wijs uit dat automatische systeem voor de injectie. Er zal vast wel een soort van choke systeem op zitten o.i.d. maar geen idee hoe of waar

Zit er zoiets op? Zo ja, waar?
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
  #7  
Old 17-12-2007, 20:46
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by passatje2
mischien heb je vuil in un verstuiver,had vroeger eens een kr 16v scirocco,die had dat in een keer,heb ik spul voor in de tank gedaan,die hele fles erin gedaan,een flink stuk gereden ong.60 km en af en toe eens doortrekken tot in de3 begrenzer,en in een keer ging die weer,daarna een nieuw benzine filter nog eropgezet.


hmm.. da's een idee inderdaad. Verstuivers heb ik nog niet los gehad. Volgens mij zijn die er al heeeeeeeeeeeeeel lang niet af geweest en zo zien ze er ook uit vandaar dat ik er nog niet aan was begonnen. Denk dat er nog wel eens wat af zou kunnen breken maar als 't niet anders is...

Nu je het zegt, ik heb vroeger wel eens van dat spul in de benzine gehad bij een Kever die ik toen had. Deed je desgewenst bij iedere keer tanken er bij en werkte prima. Dat had ik op een US basis gekocht maar ik kon later nergens iets soortgelijks vinden in de NL winkels.

Ik rij nu op Shell V-power met die loodvervangende toevoeging van hun eigen merk. Voorheen op Esso met Wynns toevoeging en dat liep mooier maar er is nog amper een Esso hier

Zou je bij die loodvervanger(s) zo'n reinigingsmiddel er bij mogen gooien? Verstuivers er uit is beter natuurllijk maar er zit nu even genoeg geld in voor deze maand
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum