Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-10-2009, 16:04
ramon.type3'67's Avatar
ramon.type3'67 ramon.type3'67 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 108
Send a message via ICQ to ramon.type3'67 Send a message via AIM to ramon.type3'67
Default koppakking vervangen en is nu van tijd:S wat nu???

hallo ik heb vam mijn polo uit 1987 de koppakking vervangen omdat deze lek was maar nu heb ik per ongeluk de nokkenas verdraaid bij het losmaken van me tandwiel van de distributieriem

kunnen jullie mij vertellen hoe ik deze weer goed krijg ??

ikzelf kan het echt niet vinden

alvast bedankt ramon
__________________
Volkswagen in mijn bloed

Last edited by ramon.type3'67 : 18-10-2009 at 19:02.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-10-2009, 20:19
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Wat voor motor?
Reply With Quote
  #3  
Old 18-10-2009, 21:02
ramon.type3'67's Avatar
ramon.type3'67 ramon.type3'67 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 108
Send a message via ICQ to ramon.type3'67 Send a message via AIM to ramon.type3'67
Default

1043 cc motortje geloof motorcode k of hk ofzo ik twijfel zou het morgen kunnen weten

rijd ik ff langs me schuur

groeten ramon
__________________
Volkswagen in mijn bloed
Reply With Quote
  #4  
Old 18-10-2009, 22:02
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Deze foto's zeggen vast genoeg.

Krukas, bij de pijl zit een inkeping in de poelie:



Nokkenas, bij de pijl zit een deukje in het tandwiel:

__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #5  
Old 19-10-2009, 18:28
ramon.type3'67's Avatar
ramon.type3'67 ramon.type3'67 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 108
Send a message via ICQ to ramon.type3'67 Send a message via AIM to ramon.type3'67
Default

die moeten dus recht tegen over mekaar staan neem ik aan dan ga ik dat proberen en dan zou die het dus moeten doen ??

als dat zo is hartstikke bedankt
__________________
Volkswagen in mijn bloed
Reply With Quote
  #6  
Old 22-10-2009, 20:27
ramon.type3'67's Avatar
ramon.type3'67 ramon.type3'67 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 108
Send a message via ICQ to ramon.type3'67 Send a message via AIM to ramon.type3'67
Default

nou geprobeerd maar krijg em niet op de goede stand en lukt ook niet als ik ze goed zet met een aantal graden verschil zodat ze beide gelijk zijn

krijg het niet voor elkkar hij lijkt een klep te raken

kan iemand dit verklaren voor mij ?????



ik snap het nu ff niet meer

graag hulp ik weet het niet meer
__________________
Volkswagen in mijn bloed
Reply With Quote
  #7  
Old 23-10-2009, 09:55
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Krukas op de stand van de foto zetten, nokkenas op de stand van de foto zetten, riem erom, spannen en kijken of het dan nog goed is, als het dan goed lijkt, met je sleutel de motor een keer rond en als ie dan na 1 ronde nog steeds goed is ben je klaar...

Anders moet je even duidelijker uitleggen wat je wel en niet gedaan hebt, en wat wel / niet werkt / reageert!

Suc6!
Reply With Quote
  #8  
Old 23-10-2009, 18:31
ramon.type3'67's Avatar
ramon.type3'67 ramon.type3'67 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 108
Send a message via ICQ to ramon.type3'67 Send a message via AIM to ramon.type3'67
Default

dat heb ik dus geprobeerd zoals je zegt

maaaar als ik de krukas op dat 0 punt wil zetten dan lukt dat niet gemeten blijft ie er 4 cm vanaf maakt niet uit links of rechts om
\
en dan draai ik de nokkenas om hem in betere stand te zetten zodat de zuigers meer ruimte hebben weet het ook niet maar geen mogelijk heid dat ie rond gaat zonder wat te raken .

zal ik me klep afgebroken hebben??? dat ie dwars ligt in me blok

dat zou wat verklaren maar dat hoor ik liever niet

ik post zo ff een foto hoe het er nu uit ziet
__________________
Volkswagen in mijn bloed
Reply With Quote
  #9  
Old 23-10-2009, 18:43
ramon.type3'67's Avatar
ramon.type3'67 ramon.type3'67 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 108
Send a message via ICQ to ramon.type3'67 Send a message via AIM to ramon.type3'67
Default









zo staat het nu en dat zou goed moeten staan maar geen mogelijkheid helaas

graag een verlossend antwoord...
__________________
Volkswagen in mijn bloed
Reply With Quote
  #10  
Old 01-11-2009, 10:15
omars omars is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 7
Default

je moet even je distributieriem van het nokkenas tandwiel halen, dan zet je beide merktekens op de juiste plek. dit doe je gewoon door er aan te draaien. zowel bij de krukas als bij de nokkenas kun je dit met een sleutel doen, nokkenas sleutel 24 en krukas weet ik zo niet.

dus niet proberen het onderste teken goed te zetten als de riem er nog op ligt, omdat je zegt dat er ergens wat aanloopt.

als je beide merktekens goed hebt staan kun je de distributieriem er weer opleggen en voorzichtig even een paar rondjes draaien te kijken of alles mooi vrij loopt.
Reply With Quote
  #11  
Old 01-11-2009, 10:33
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

mocht dat niet lukken ga je gewoon het prenciepe van een 4takt motor na lopen.

1. je haald de bougi van de 1e cilinder (distrubutie zeide) eruit.
2. je zet het merkteken van de krukas op het pijltje zodat de 1e cilinder boven (op kantelpunt) staat.
3. nu zet je de nokkenas zo dat alle 2 de nokken naar boven wijzen, (explozie) en het merkteken ook op het pijltje staat.
4.dan kijk je of de rotor (onder je verdeler) naar de 1e cilinder wijst.
5. zo ja, dan leg je de riem erop.
6. draai de motor (MET DE HAND) langsaam rond in de juiste draairichting en loop je het proces na.

dus:
*zuiger gaat omlaag, roter onsteekt en geeft explosie.
*zuiger gaat naar boven, uitlaatklep moet dan open gaan.
*zuiger gaat omlaag, inlaatklep gaat open en spuit in.
*zuiger gaat naar boven, roter ontsteekt en je bent weer van voor af aan.

succes!

groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #12  
Old 01-11-2009, 13:05
ramon.type3'67's Avatar
ramon.type3'67 ramon.type3'67 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 108
Send a message via ICQ to ramon.type3'67 Send a message via AIM to ramon.type3'67
Default

heren bedankt voor de reacties maar het was iets anders ik had een klep afgebroken
dus gisteren een andere kop gehaald en die had identieke code alleen ik heb h6 en het was een h5 schijnt dus de een voor mechanische benzinepomp en de ander voor elektrische pomp

dus moet nu weer een andere pomp hebben

klote zooi
__________________
Volkswagen in mijn bloed
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum