#1
|
||||
|
||||
AAM 1.8 75 PK verbruikt veel brandstof..?
Hi,
Misschien hebben jullie hier ervaring mee of een idee. Ik vind dat mijn 1.8 75 pk'tje erg zuipt. Ik rij zelf altijd rustig, en trek nooit echt door boven de 3800 toeren. (altijd rond de 2200rpm) Nu heb ik al 3 tanken gekeken maar kom niet hoger dan 1:9.. 1:8! Ook plof hij in de uitlaat tijdens het schakelen. En echt snel is hij zeker niet. Mijn T2B westfalia 1800cc die trekt een stuk harder. Zal hij van tijd af zijn? Iemand ideeen? Bedankt. Gr Udo
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |
#2
|
||||
|
||||
of je tempsensor is stuk, dan loopt je motor ook te rijk.
Lambdasensor kapot, dan staat de motor in de noodloop en dus ook veel te rijk.. timing is bij een 1.8'je makkelijk te controleren. Nokkenas en krukas moeten tegelijk op het markeringspunt staan; zie http://www.esvj.be/websites/mk2_gol...inemotoren.html
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#3
|
||||
|
||||
Hi Bedankt voor je info, handige site!
Kan ik de Sensoren doormeten? Of testen? Bedankt!
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |
#4
|
||||
|
||||
je kan bij een garage langs, die kunnen zo een OBD-II testkast aan je golfje hangen. Dan is er in het storingsgeheugen direct zichtbaar welke sensor kapot is.
Een simpele test voor de sensor(en)= loshalen van de sensor bij draaiende motor moet gevolg hebben voor de motorloop. Is dit niet zo, dan is de sensor iig niet goed.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
||||
|
||||
Oke bedankt.
Laat ik nu zelf een OBD-II connector en software hebben (alleen geen licentie ) Van het weekend even kijken. Bedankt!!
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |
#6
|
||||
|
||||
Mijn vader heeft net wat onderzoek gedaan en gelezen dan de lambdasensor bij 160.000km vervagen moet worden, nu staat hij daat net 5000km overheen.
We gaan zaterdag die richting opzoeken..
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |
#7
|
||||
|
||||
ehm, ik heb nog nooit gehoord dat een lambdasensor na 160.000km vervangen dient te worden.
Ik zou ook zeker niet op goed geluk sensoren gaan vervangen, maar gewoon systematisch te werk gaan. Start motor, *trek lambda los (geen verandering motorloop = lamda stuk), zo niet --> *trek tempsensor los (geen verandering motorloop =sensor stuk), geen verandering motorloop --> zet motor uit, *check distributietiming indien dit allemaal in orde is zou ik proberen om ergens een VAGCOM licentie te regelen of bij een (merk) dealer de auto even snel uit te laten lezen. Dat is nog geen 5 minuten werk en kan je evt. ook je storingsgeheugen wissen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#8
|
|||
|
|||
Om storingen uit te lezen met vag-com heb je geen licentie nodig.
Daarvoor kun je gewoon de gratis versie gebruiken.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#9
|
||||
|
||||
Ah, oke bedankt voor de antwoorden!
Ik was indd eerst van plan om de stekkers omstebeurt los te halen. Ga hem iig vanavond uitlezen!
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |