![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb in een opwelling nieuwe wieltjes gekocht, steek 1x1...
Nu ben ik op zoek naar zoveel mogelijk info over de mogelijkheden tot adapters hiervoor, iemand op dit forum heeft er een topic over maar kan hem niet vinden, denk dat het denkelijk toch eigenbouw wordt, maar zoveel mogelijk info kan veel helpen. En ben ook op zoek naar 13"compomotive randen, foto's van velgen volgen later. Rh-alurad Nurburgring forum het zijn deze wielen alleen smaller: ![]() Voorbeelden: ![]() ![]()
Last edited by Berserker : 25-11-2009 at 15:37. |
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() dat wordt een duur grappie
![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja Tjaap daar heb ik die link vandaan, maar staat verder ook weinig in.
Er was ergens nog een ander topic.. Ik weet niet of t wel zo duur moet zijn, mijn broer kan ik altijd iets laten tekenen en draaien..
|
||||
|
||||
![]() Een stuk rond 150mm hoge sterkte alu kost je een hoop. Je verspaant best wel wat als je deze adapters wilt maken + dat het nauwkeurig moet gebeuren.
Dit is wel ideaal werk voor een CNC draaibank, 1x een prog. schrijven en 4 adapters maken. Ik weet niet of je broer daar toegang toe heeft? De CNC (hobby)bankjes op mijn werk zijn niet groot genoeg om dit te maken. Tekenen is het probleem niet. Conventioneel zou ik er toch minimaal een dag of 2 mee bezig zijn om 4 van deze adapters te maken en dan schat ik het ws. nog veel te makkelijk in ![]()
|
||||
|
||||
![]() Wat is duur in jouw ogen?
Psst geld verdienen ![]() En van staal, geen optie? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Staal kan ook zeker wel hoor, maar alu verspanen kan met veel grotere stappen per keer
![]() Ik heb er helaas geen tijd voor, had mij een leuk klusje geleken. Ik zit het komende half jaar niet in Delft, en kan dan ook niet meer zo vaak gebruik maken van een draai / freesbankie..
|
||||
|
||||
![]() Als je staal pakt, en het draad invet met keramisch vet kan er in principe niks gebeuren.
Op het werk gebruiken we dat ook op assen (H7passingen) en die roesten nooit vast. Ook die assen worden heet. Maar het vet is bestand tegen de warmte. P.s. Staal verspaand nog altijd 100x fijner dan Rvs ![]()