Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-03-2011, 11:58
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default welke koppelingsset nodig?

Goededag mensen,

Ik heb een golf 2 1.3 cabrateur staan.
Motorcode is volgens de stikker achter in de auto een MH motor, Wat hier van waar is weet ik niet..
Maar laatst heeft mijn koppeling het opgegeven, Want nu rijd hij verder terwijl ik mijn koppeling compleet ingedrukt heb.. Wist wel dat hij vervangen moest worden maarja..
Maar nu is mijn vraag welke van deze 2 koppelingssets heb ik nodig??

http://www.mister-auto.nl/fl/koppel...v8040_g479.html

die van 73.19 euro
of deze van 103.80 euro?

En moet ik nog meer bestellen buiten zo set? Pakkingen/keeringen ofzo??

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze beslissing..

Groetjes Antoine
Reply With Quote
  #2  
Old 02-03-2011, 12:14
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Het is wel handig om ook direct de druklager te vervangen.

Ik zou een koppeling van LUK of SACHS nemen.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #3  
Old 02-03-2011, 12:15
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

De golf rijdt door met de koppeling ingetrapt? Is je koppelingskabel nog wel goed?
Bij een echt versleten koppelingsplaat kom je juist niet meer vooruit als je de koppeling op laat komen.

Wat voor bak heb je in de golf zitten? Er zit namelijk verschil in druklager tussen de 4- en de 5-bak. Hoogstwaarschijnlijk zijn de drukgroep en plaat hetzelfde.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-03-2011, 12:34
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Als het een MH motor is zou je de onderste moeten hebben, bij de bovenste staat mh als motorcode er niet bij.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-03-2011, 12:45
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default

Quote:
Originally Posted by Bas
De golf rijdt door met de koppeling ingetrapt? Is je koppelingskabel nog wel goed?
Bij een echt versleten koppelingsplaat kom je juist niet meer vooruit als je de koppeling op laat komen.

Wat voor bak heb je in de golf zitten? Er zit namelijk verschil in druklager tussen de 4- en de 5-bak. Hoogstwaarschijnlijk zijn de drukgroep en plaat hetzelfde.


jaah daar heb je wel gelijk in... de koppelings kabel is niet lang geleden vervangen dus lijk mij wel dat die gewoon goed is...
want als ik nu in ze 1 rij dan hoor je heeel raar getik.. trap ik de koppeling in dan klink hij gewoon heel normaal... maar je heb wel gelijk met je idee

ik heb een 4 bak onder de golf hoe kom ik aan zo druklager want die heb ik niet zien staan... groeten antoinee
Reply With Quote
  #6  
Old 02-03-2011, 13:02
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Het druklager zit bij de set in (drukgroep, koppelingsplaat en druklager).

Bij de automaterialenzaak moeten ze op kenteken of evt. de motorcode en motornummer wel kunnen vinden welke set je moet hebben.

Maar als ik jou was zou ik eerst even naar de kabel kijken. Moet je die handmatig stellen (2 moertjes op het uiteinde bij de bak) of is het een zelfstellende?
Reply With Quote
  #7  
Old 02-03-2011, 13:11
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default

Quote:
Originally Posted by Bas
Het druklager zit bij de set in (drukgroep, koppelingsplaat en druklager).

Bij de automaterialenzaak moeten ze op kenteken of evt. de motorcode en motornummer wel kunnen vinden welke set je moet hebben.

Maar als ik jou was zou ik eerst even naar de kabel kijken. Moet je die handmatig stellen (2 moertjes op het uiteinde bij de bak) of is het een zelfstellende?


Okee dat is dan 1 zorg minder

Ik kan hem zelf verstellen met 2 moertjes maar moet ik die dan strakker of losser zetter? (moertjes er verder op of losser? ) die site heb ik gewoon mijn kenteken in moeten voeren en dan kreeg ik de onderdelen die voor mij auto zijn...

groeten antoinee
Reply With Quote
  #8  
Old 02-03-2011, 15:11
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

je kunt in feite je koppeling niet diep genoeg intrappen om te ontkoppelen, je zult dus de buitenkabel langer moeten maken met de moertjes!
Reply With Quote
  #9  
Old 02-03-2011, 16:15
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Quote:
Originally Posted by staande golf
je kunt in feite je koppeling niet diep genoeg intrappen om te ontkoppelen, je zult dus de buitenkabel langer moeten maken met de moertjes!


Als je de drukgroep verder in wilt drukken moet je de kabel juist aandraaien.

Maar als de koppelingsplaat al wat ouder (dunner) is lijkt het me sterk dat deze niet meer zo makkelijk vrijkomt. Hoe 'los' zit de koppelingskabel aan de hevel op de bak?
Reply With Quote
  #10  
Old 02-03-2011, 17:20
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default

ik ben net 20min buiten bezig geweest met tekens alles te proberen helemaal los helemaal vast halfje dit halfje dat maar ik heb gewoon geen resultaat het is gewoon als ik hem helemaal op zijn strakst zet en dan in zijn versnelling zet en dan start wanneer ik de koppeling indruk dan gaat hij gewoon vooruit, de auto blijf gewoon niet stil staan wanneer de motordraai en de koppeling ingedrukt zit dan rijd hij gewoon... dus heb nu net nieuwe koppeling van luk besteld en dan gaan we die van het weekend er maar eens even in zetten...

gr antoine
Reply With Quote
  #11  
Old 02-03-2011, 17:56
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Succes met slopen en uitzoeken wat het nou is!
Reply With Quote
  #12  
Old 02-03-2011, 19:05
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default

heb nieuwe koppelingsset al besteld ( merk luk ) dan ga ik die zaterdag maar monteren en zien wat hij dan doe
bedankt voor het mee denken en wens me succes:P

gr antoine
Reply With Quote
  #13  
Old 02-03-2011, 19:38
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by antoine91
ik ben net 20min buiten bezig geweest met tekens alles te proberen helemaal los helemaal vast halfje dit halfje dat maar ik heb gewoon geen resultaat het is gewoon als ik hem helemaal op zijn strakst zet en dan in zijn versnelling zet en dan start wanneer ik de koppeling indruk dan gaat hij gewoon vooruit, de auto blijf gewoon niet stil staan wanneer de motordraai en de koppeling ingedrukt zit dan rijd hij gewoon... dus heb nu net nieuwe koppeling van luk besteld en dan gaan we die van het weekend er maar eens even in zetten...

gr antoine

Weet niet waarom je allemaal heb zitten draaien, de koppelingskabel stel je zo af dat je nog iets vrije slag hebt.
En niet hoe en wat de koppeling aangrijpt.
Zet je hem te strak zal het druklager altijd aanlopen .

Als je hem straks niet goed afstelt (te strak) zal je nieuwe koppeling/druklager het ook niet al te lang vol houden.

Last edited by Spierings : 02-03-2011 at 19:40.
Reply With Quote
  #14  
Old 02-03-2011, 20:36
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default

klopt je heb gelijk maar moest toch wat proberen want iedereen loop maar over die kabel... maar zodra mijn nieuwe koppelingsset der in zit dan weet ik dat ik 15-20mm vrije speling moet hebben... heb ik vanmiddag gelezen op het internet
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum