Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-05-2011, 10:49
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Question Probleem met stallingeigenaar

Beste medeforummers,

Een tijdje geleden heb ik een autootje verkocht, die stond bij een boer in de stalling.

Ik ben daar terecht gekomen via een oud collega en heb toen met hem afgesproken dat ik een jaar vooruit zou betalen en dan een maand korting kreeg. Dat leek mij wel een goede deal dus dat heb ik gedaan.


Nu beginnen ze echter te meuten dat ik geen recht heb op teruggave van het restant van het geld [de auto stond daar pas 6 of 7 maanden]. Ik zou een jaar betaald hebben en er dan ook een jaar gebruik van maken. Geld teruggeven is geen optie.

Dit is echter nooit ter sprake gekomen en ik ben hier dus nooit van op de hoogte geweest. Was ik dat wel dan had ik gewoon per maand betaald natuurlijk.


Nu vind ik dit een beetje een rottige streek en ik wil graag het deel van me geld terug waar ik vind dat ik recht op heb. Zijn hier lui die tips voor mij hebben hoe ik het beste kan handelen?
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-05-2011, 10:51
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,214
Default

rechtsbijstand?

of gewoon een brief sturen dat de belasting vast graag kennis neemt van zijn stallingsactiviteiten.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-05-2011, 10:56
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Heb je iets op papier staan ?
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #4  
Old 22-05-2011, 11:01
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Nee er staat niets op papier, geen handtekening. Helemaal niets.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #5  
Old 22-05-2011, 11:04
Mac-Mikus's Avatar
Mac-Mikus Mac-Mikus is offline
Adverteerder: Mac-Mikus / Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 729
Default

Als er niets op papier staat word het nog een heel lastige kluif, of het dan allemaal de moeite waard is zou ik dan eens heel goed afwegen.

Als er dan nog getuigen zijn sta je weer iets sterker maar anders is het zijn woord tegen dat van jou.
Reply With Quote
  #6  
Old 22-05-2011, 11:13
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

Ik denk dat je het gewoon verkeerd hebt aangepakt aan het begin, je hebt dus om korting gevraagd omdat je er gelijk voor een jaar in ging en dat gelijk vooruit zou betalen.
dan heb je dus eigenlijk geen recht op die korting als je er maar een half jaar blijft,
daarbij zal die vent dat geld al lag hebben besteed omdat hij in de veronderstelling was dat je een jaar zou blijven, dat heb je immers ook met hem afgesproken dat je een jaar zou blijven.
dus geloof niet dat je nog geld krijgt, en voor ons allemaal een wijze les om betere afspraken te maken bij het huren van een loods.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #7  
Old 23-05-2011, 08:17
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Naja, die maand die ik gratis zou krijgen mag die sowieso houden natuurlijk.


Maar ja laten we het maar inderdaad als een wijze les zien.


Ik huur nog een garage die kerel heb echt alles netjes op papier staan, zo hoort het dus. Loop je ook niet tegen dit soort gezeur aan.

Bedankt voor jullie reacties.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #8  
Old 23-05-2011, 15:46
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

tsja ik denk dat dit toch niet geheel onredelijk is, en dat je redelijkerwijs andere omstandigheden mag verwachten wanneer je een auto in een schuur bij een boerderij zet dan wanneer je een stalling / garagebox huurt. Ik kan me voorstellen dat het zonde is van het geld, maar als het totale bedrag meevalt zou ik m'n verlies gewoon nemen. Wellicht zou de boer je een volgende keer kunnen matsen /e.e.a. verrekenen als je een andere auto wilt opslaan. Heb je een win win situatie waarin jij weer een stallingsplek hebt, in goede verstandhouding blijf met de boer en het " verlies" reduceert en de boer kan aan jou blijven verhuren. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de gemoederen niet te hoog opgelopen bij discussies hierover... Is wel achteraf, maar wil alleen aangeven dat je soms met creativiteit en wat bedenktijd tot betere oplossingen kan komen...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum