![]() |
#441
|
|||
|
|||
![]() Mijn gevoel zegt dat de haperingen boven de 6000 rpm veroorzaakt wordt door zwevende kleppen. Dit kan ik alleen maar uitsluiten op de dure manier, namelijk door zwaardere klepveren te monteren. Wanneer ik ooit de motor opnieuw ga opbouwen, bespaar ik hier dan weer op.
Het is een setje van Tij-power geworden. ![]() De veer is duidelijk dikker, en heeft minder windingen, dus stijver. ![]() En om de klepveren te wisselen, moet je nogal het één en ander demonteren: ![]() De eerste zit: ![]() Nu moet verzamelen voor de overige 15. Man, wat een gepiel. ![]() |
#442
|
|||
|
|||
![]() Alle klepveren zitten erin. Die aan de achterkant waren niet te doen met 1 hand, dus daar moest ik iets op bedenken.
![]() Nu alle handen vrij om de klepspietjes te monteren. Dit deed ik door een kleine schroevendraaier magnetisch te maken, waardoor de klepspietjes aan de schroevendraaier bleven kleven. Om even aan te geven hoe weinig ruimte er is, en hoe makkelijk zo'n magnetisch spietje ergens anders aan blijft plakken: ![]() En de laatste gemonteerd. Je wordt er steeds handiger in. ![]() ![]() Ik moet ook nog vermelden dat ik 2 van de 4 bougies er zo uit kon draaien. Dit zou toch niet de oorzaak zijn geweest van het stotteren bovenin? De bougies zagen er ook niet zo heel fris meer uit, dus die ga ik vervangen. Dit worden de NGK Iridium BKR8EIX, dit schijnt ook 100 pk op te leveren. ![]() ![]() Nu wachten op nog wat onderdelen. Waaronder een nieuwe roller, of hoe zo'n ding ook heet. Ook moest ik een nieuwe nokkenaspoelie, de originele heeft de poelietrekker niet overleefd. ![]() En ik wacht nog op wat langere M6 helicoils. 2 schroefgaten van het kettingdeksel zijn dol. Degene waar de deuvels in zitten hebben geen langere bouten, dus een stuk minder schroefdraad. En ik heb nog iets gekocht wat ik niet kon laten liggen. ![]() Neuspeed power pulley. Gewichtsbesparing zo'n 1,4 kg ![]() ![]() Last edited by Scully : 22-06-2025 at 11:02. |
#443
|
||||
|
||||
![]() Weer goed bezig!!, maar die losse bougies hebben zeker bijgedragen aan slecht lopen bovenin. Was vroeger zonder alle electronica ook al zo ;-)
|
#444
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik hoop eigenlijk dat ik die veren voor niks heb gedaan. ![]() |
#445
|
|||
|
|||
![]() Als je iets goed wil doen, moet je het zelf doen. En als het dan toch iets minder is, heb je in ieder geval een hoop geld bespaard, en kan je enkel jezelf erop aankijken.
Mijn GTI Belvedère velgen hebben 3 maanden bij een niet nader te noemen bedrijf aan de Smirnoffstraat 16b in Groningen gelegen. ![]() ![]() ![]() ![]() Heel veel stofpunten zoals deze: ![]() Omdat ik geen bedrijf op een forum wil afkraken, hier de Google review voor het hele verhaal: https://www.google.com/search?sa=X&...UZzYVhVdGFHYxAB |
#446
|
||||
|
||||
![]() En wat zeggen ze er zelf van?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
#447
|
|||
|
|||
![]() Ik heb er dus uiteindelijk wel voor gekozen om de velgen hoogglans zwart te doen ipv de 2-tone, wat mij uitermate goed bevalt.
![]() ![]() Dit gaat wel heel mooi staan. Ook voor gekozen omdat ik de Golf op de zwarte BBS Seat velgen ook al mooi vond. ![]() En hier zoals ze waren: ![]() ![]() En ook nog eens op de originele GTI velgen: ![]() Wat vinden jullie? Andere meningen zijn ook welkom, doe ik toch niks mee. ![]() |
#448
|
|||
|
|||
![]() Ik had eindelijk alle helicoils binnen, dus ik kon het draad gaan opfrissen van het kettingdeksel, waar de 2 deuvels zaten.
![]() Vanwege de deuvels, begint het draad pas dieper, na een paar mm, maar ik kreeg met geen mogelijkheid de helicoils erin gedraaid. De langere niet, maar ook degene die origineel bij het kitje zaten niet. Weer even achter de oren gekrabd, eerst wat op internet gekeken voor insert draadbussen. Maar ik had geen zin om weer te wachten op een levering, dus uiteindelijk maar even naar de Praxis, en daar M6 draadbussen gehaald. Deze heb ik een beetje rond gemaakt met de slijptol, en toen maar M10 draad aan de buitenkant getapt. De gaten in de cilinderkop naar M10 getapt, en nu zit er een mooie stevige verbinding, met lekker veel draad. ![]() ![]() ![]() ![]() |
#449
|
||||
|
||||
![]() Een beetje rond gemaakt. Lol.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
#450
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() De lifters zijn ondertussen ook gereinigd en gechecked. Allemaal goed bevonden, opgevuld met olie en weer terug gemonteerd. ![]() Als volgende wil ik de bouten van de turbo nog even checken, ik kan er nu mooi bij. Daarna gaat alles weer in elkaar. |
#451
|
||||
|
||||
![]() Quote:
DAT SNAP IK!!! ![]() Neemt niet weg dat je ze, voor circuitgebruik en verdere plannen zeker niet voor niks hebt vervangen. ![]() |
#452
|
||||
|
||||
![]() Wel weer lekker bezig zo zeg, ga zo door!!
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |