![]() |
|
![]() |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
|||
|
|||
![]() Wij zijn op zoek naar een Passat GTE met een kilometerstand van max rond de 150k met een budget van zo rond de 18-19K.
Nu wordt het ons sterk afgeraden omdat de DSG vaak problemen geeft en als deze problemen geeft je al vaak praat over 6k of meer qua reparatie/revisie. Kloppen deze verhalen en is het dus ook zo verschrikkelijk duur als je er iets aan krijgt? Van een normale DQ200 weet ik dat revisie rond de €2000 kost, maar vanaf €6000 voor een DQ400 dat is wel echt heel veel. Voor ons dus wel echt een belemmering om zo'n prachtige Passat te kopen |
#2
|
||||
|
||||
![]() Tegenwoordig loopt alles snel in de kosten als je wat hebt met een (moderne) auto. Ik geloof dat je voor een DQ400 meer betaalt als een DQ200 omdat hier een 3e wisselkoppeling inzit (Schakelen tussen elektro & verbrandingsmotor). Zo'n bak kan met 150k helemaal gaar of helemaal top zijn. Ligt puur aan hoe daar mee om is gegaan en of deze de juiste service heeft gehad. 6k is misschien iets aan de hoge kant, maar uiteraard afhankelijk van wat er precies stuk is.
Je kunt het beste gewoon een proefrit gaan maken en simpelweg voelen hoe die schakelt. Als je schokken voelt (vooral onderin toeren/lage snelheden) dan kun je hem beter laten staan. Ook schokken bij het overschakelen van elektrisch naar benzine is een bekend probleem, maar ook dat kun je voelen/waarnemen als hem even proefrijdt. Als je er 1 hebt gevonden die je bevalt kun je ook altijd meteen een extra service (laten) doen en hierbij ook de DSG olie + Filter (laten) vervangen. Dan sluit je sowieso weer een mogelijk probleem uit. Verder moet je heel cru gezegd gewoon geluk hebben met een auto. Dat geldt niet alleen voor de DSG en motoren van VW maar ook van alle andere merken op deze planeet. Je kunt ook altijd een paar maanden garantie inkopen als de garagehouder dit aanbiedt. Mocht er dan iets voordoen dan spaar je voor een paar honderd een reparatie van 4k uit. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Het klopt inderdaad dat deze bakken (met name de mechatronic) last hebben van problemen, en helaas lopen die kosten dan redelijk snel richting de 6000 euro lopen.
Heb in de afgelopen jaren helaas meerdere mechatronics moeten vernieuwen. Sommige al met een km stand van onder de 100.000km en enkele pas boven de 170.000km. Als je zo'n auto wilt kopen neem dan echt de tijd voor een goede proefrit en neem een (simpel) obd uitleesapparaat mee.
__________________
VW Passat 2.0TDI 2007 DSG6 2wd > R32 4motion Audi A6 3.0TDI 2012 Golf 1 cabrio 1.8 > 1.8T |