Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 19-08-2025, 22:03
Frans56 Frans56 is offline
Forum Newbee

Default Centrale vergrendeling kofferklep

Goeieavond allemaal, ik heb een probleem met mijn Golf 7 misschien is er iemand die hier ervaring mee heeft.

Ik heb namelijk het probleem dat mijn kofferklep niet op slot wil met de CV. Als ik met de sleutel de deuren vergrendel gaan deze wel op slot maar de klep is altijd te openen. Ik hoor de moetor van het slot in de klep wel activeren maar sluiten ho maar. Iemand een idee voor ik de hele boel ga openmaken?

gr
Frans
Reply With Quote
Old 20-08-2025, 16:24
Forum Newbee

Inmiddels weer wat wijzer geworden. Ik heb het achterpaneel er af (flink trekken trouwens) en het slot verwijderd. Voor ik een nieuwe bestel even op de werkbank het slot bekeken. Uit youtube filmjes blijkt dat een nylon worm vaak breekt. Ik heb zelfs iemand gezien die dit heeft geplakt met superlijm, wat een knoeier voor die paar tientjes maar hij zal zijn redenen hebben.

Anyway, de connector heeft vier pootjes. Tussen twee pootjes meet ik een paar ohm, dat is het motortje. De overgebleven pennen varieren tussen nul en oneindig afhankelijk van open of gesloten. Sluit ik het slot met de hand dan is met een externe 12V het slot te openen. De schakelaar schakelt netjes mee. Hieruit blijkt dat het slot prima werkt en heb dat weer terug geplaatst.

Het probleem zit dus in de CV. Achter het embleem zit natuurlijk de camera maar ook een motor die met de CV mee moet schakelen. Dit gebeurt dus niet. Als ik de Auto op slot zet is die motor muisstil. Deze eenheid kost 250 euri dus graag zou ik dat fixen. Iemand wel eens bezig geweest met dit gedoe?

Ik kan het ook mis hebben als die motor een andere funtie heeft, misschien trekt die het embleem open als de camera geactiveerd wordt. Iemand die hier meer van weet?

Last edited by Frans56 : 20-08-2025 at 16:31.
Reply With Quote
Old 21-08-2025, 09:57
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer

Het klinkt een beetje alsof er geen signaal naar achter toekomt. Heb je ook gemeten of je 12V krijgt als je de CV bedient? Mijn eerste ingeving zou zijn om naar de kabels te kijken in het rubber slangetje tussen carrosserie en achterklep. Daar willen ze nog wel eens breken.
Old 21-08-2025, 10:58
Forum Newbee

Bedankt VeeDubber, ik ga straks eens meten als ik even de kans krijg. De doorvoer rubbers lopen bij mij in de breedte richting en ondervinden niet zoveel stress als bij de eerdere modelen waar ze meer verticaal liepen maar ik houd er rekening mee. Was daar gisteren ook al aan het zoeken maar krijg de rubber hoes er niet makkelijk uit. Maak liever geen schade.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules