Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-07-2012, 14:57
bt-racing bt-racing is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 44
Default MK1 of MK2 1.6D naar AFN TDI

Hallo iedereen,

Nieuw op dit forum, al een poosje rond zitten lezen hier. Ik heb onlangs een Seat Ibiza GT diesel gekocht met een nette AFN motor erin.
Het is de bedoeling dat deze in een MK1 golf 1.6D van '82 gaat die ik zaterdag op ga halen.

Kan ik deze swap vergelijken met de golf 3 swap? Zijn er bepaalde dingen die evt anders zijn of niet passen van de seat?

Kan ik de bak gebruiken van de seat icm een andere baksteun? De rest van de steunen passen wel?

Kan evt ook het dashboard, stuurbekr en de airco worden overgebouwd uit de seat?

Ben zelf handig zat, maar wordt wel mn eerste vw project. Hiervoor heb ik een polo 6n2 gehad. Ik heb al veel rondgespeurd hier op het forum maar nog niet direct alle antwoorden gevonden.

Last edited by bt-racing : 29-07-2012 at 13:41.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-07-2012, 18:08
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

MK1 is lastiger als een MK2, heb zelf ook een afn tdi in een MK1 gebouwd. Je hebt andere motorsteunen + baksteun nodig deze kan je kopen op verschillende shops.

Dashboard ombouwen is mogelijk maar wel veel aanpassen beter kan je kijken voor een MK2 GTD teller met 1 stekker en hierop een snelheidsignaal sensor van een GTI opschroeven.

Stuurbekrachtiging gaat niet passen van de Seat.

Airco van een Mk3 gaat niet passen te weinig ruimte bij een MK1 heb ik zelf ook geprobeerd. Heb zelfs een stuk uit de voorbalk geslepen en dicht gelast maar zelfs dan kom ik niet uit.

Had je een MK2 kon je bijna alle delen gebruiken van de Seat.

Kijk anders in mijn thread: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=86207
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 28-07-2012, 19:24
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by bt-racing
Hallo iedereen,

Nieuw op dit forum, al een poosje rond zitten lezen hier. Ik heb onlangs een Seat Ibiza GT diesel gekocht met een nette AFN motor erin.
Het is de bedoeling dat deze in een MK1 golf 1.6D van '82 gaat die ik zaterdag op ga halen.

Kan ik deze swap vergelijken met de golf 3 swap? Zijn er bepaalde dingen die evt anders zijn of niet passen van de seat?

Kan ik de bak gebruiken van de seat icm een andere baksteun? De rest van de steunen passen wel?

Kan evt ook het dashboard, stuurbekr en de airco worden overgebouwd uit de seat?

Ben zelf handig zat, maar wordt wel mn eerste vw project. Hiervoor heb ik een polo 6n2 gehad. Ik heb al veel rondgespeurd hier op het forum maar nog niet direct alle antwoorden gevonden.

hallo welkom hier .
golf 1 na tdi is niet even zomaar ..
gaat wel wat tijd inzitten . idd de motorsteun en aangepaste baksteunen .
kabelboom kun je aanpassen .. dan kun je rest van je dash behouden manieren zat ..golf 2 had je subframe aandrijfassen stuurinrichting alles kunnen over zetten ,, veel makkelijker .
zou eerst je even goed laten informeren voordat je begint .
succes .
Reply With Quote
  #4  
Old 28-07-2012, 20:00
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,810
Default

Een airco in een golf 1 bouwen is best mogelijk.
Laat ik het zo zeggen alles is mogelijk als je de kennis en de wil maar hebt.
Heb zelf climatronic in een golf 1 gebouwd en het werd 6 graden uit het luchtkanaal

Het bewijs op deze pagina mijn oude project:
klikkerdeklik


Probleem was trouwens later opgelost door de magneetkoppeling te vervangen
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #5  
Old 29-07-2012, 13:41
bt-racing bt-racing is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 44
Default

Dus ik kan beter nog even verder zoeken naar een mk2 ivm pasbaarheid van de onderdelen en moeilijkheid van monteren.

Stel ik neem een mk2 als basis, wat heb ik dan aan modificaties nodig? De baksteun? Het subframe ed past er zo onder?
Reply With Quote
  #6  
Old 29-07-2012, 14:50
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Alles past er zo onder, kabelboom omsolderen en rijden met die handel.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-07-2012, 15:30
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by bt-racing
Dus ik kan beter nog even verder zoeken naar een mk2 ivm pasbaarheid van de onderdelen en moeilijkheid van monteren.

Stel ik neem een mk2 als basis, wat heb ik dan aan modificaties nodig? De baksteun? Het subframe ed past er zo onder?



Seat past 1 op 1, zoek dan nog een kabelboom met zekering kast van een nieuwe type 2 dan kan je de bekabeling van de AFN zo erin klikken hoef je niet te solderen.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 29-07-2012, 17:11
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Quote:
Originally Posted by mark89769
Seat past 1 op 1, zoek dan nog een kabelboom met zekering kast van een nieuwe type 2 dan kan je de bekabeling van de AFN zo erin klikken hoef je niet te solderen.


Ik heb ook een nieuw type kabelboom gehaald voor in de auto maar alleen omdat mijn golf 2 al helemaal kaal was.
Wanneer de auto in goede staat is en er hoeft verder niets aan te gebeuren zou ik er voor kiezen om de kabelboom om te solderen, veel minder werk.
Reply With Quote
  #9  
Old 29-07-2012, 21:34
bt-racing bt-racing is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 44
Default

Dan wordt het denk ik toch een mk2, ik vindt een mk1 wel wat toffer maar uiteindelijk wil ik er wel dagelijks in kunnen rijden op redelijk korte termijn€ Ik zie het ook niet zitten om er maanden werk en extra geld in te steken omdat ik de helft van de donor niet kan gebruiken.

Ik kan ook alle steunen van de seat hergebruiken? Kan ik evt ook delen van het interieur hergebruiken? De seat gt stoelen zitten wel erg prettig!
Reply With Quote
  #10  
Old 29-07-2012, 22:11
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Ja je kunt t complete subframe zo omhangen.
Remmerij, fusee's, stuurbekrachtiging enz alles past.
Draadboom van de motor loskoppelen, leidingen van de verwarming los, kabelschakeling los, stuurkoppeling los, uitlaat los, motor ondersteunen, de bouten van het subframe los en je tilt de auto omhoog.
De golf zet je weer over het blok heen en sluit alles weer aan.
Kabelschakeling in de golf aanpassen, uitlaat aanpassen, draadboom aanpassen, pedalenbox overzetten en rijden.

Last edited by Dokter D : 29-07-2012 at 22:13.
Reply With Quote
  #11  
Old 30-07-2012, 06:34
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Ja je kunt t complete subframe zo omhangen.
Remmerij, fusee's, stuurbekrachtiging enz alles past.
Draadboom van de motor loskoppelen, leidingen van de verwarming los, kabelschakeling los, stuurkoppeling los, uitlaat los, motor ondersteunen, de bouten van het subframe los en je tilt de auto omhoog.
De golf zet je weer over het blok heen en sluit alles weer aan.
Kabelschakeling in de golf aanpassen, uitlaat aanpassen, draadboom aanpassen, pedalenbox overzetten en rijden.

hier is niks meer aan toetevoegen ,,
duidelijke taal .
Reply With Quote
  #12  
Old 30-07-2012, 10:48
bt-racing bt-racing is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 44
Default

Dit is inderdaad super duidelijk

En hoe zit het qua interieurdelen? Passen de stoelen evt ook? Evt met minimale aanpassingen?
Reply With Quote
  #13  
Old 30-07-2012, 11:24
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Ja ook dat moet passen met eventueel lichte aanpassingen.
Reply With Quote
  #14  
Old 30-07-2012, 11:43
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
De golf zet je weer over het blok heen en sluit alles weer aan.
Kabelschakeling in de golf aanpassen, uitlaat aanpassen, draadboom aanpassen, pedalenbox overzetten en rijden.

Past de pedalenbox van een ibiza 1 op 1 incl hydraulische koppeling ??
Omdat ik altijd lees dat je een passat of corrado pedalenbox nodig hebt.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum