Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-05-2016, 08:17
Freerk Freerk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2016
Posts: 13
Default Freerk

Hallo allemaal ik ben Freerk van jongs af aan besmet met het VW virus . Mijn eerste officiële auto was een kever 1300. Ben woonachtig in het hoge noorden nl Fryslân. Elke keer wanneer ik een kever tegenkom en ik in de gelegenheid ben om deze te horen moet ik het raam van mijn huidige auto even opendraaien om geluid te kunnen horen.
Rijd vanwege werk niet in een VW maar Frans merk.
Voor 2 jaar mijn jongensdroom versneld in vervulling doen gaan . Dit vanwege het feit dat mijn gezondheid het laat weten en ik nu samen met mijn echtgenote wil gaan genieten van het met open dak rijden. Of zoals mijn kleinzoon het zo mooi kan zeggen , rijden in de auto met zonder dak.
Ben poosje zoekende geweest om een mooie harde en eerlijke Golf 1 cabrio te vinden in de kleur rood. Vele bekeken maar ook vele waar veel aan moest gebeuren.
Uiteindelijk na lang zoeken er toch eentje gevonden en gekocht.
Vorige eigenaar heeft deze auto uit Duitsland gehaald en helemaal opgeknapt en gespoten. Hij is zelfs zo ver gegaan dat hij oude bekleding heeft laten vervangen door wit leer met een rode bies in de kleur van de cabrio. Dit heeft hem ook de nodige duit geld gekost aangezien dit handwerk was wat de nodige uren in beslag heeft genomen. Heb zelf wel aantal dingen verandert aan de cabrio . Eerst andere velgen met de juiste maat en niet te brede die bij inveren achter gaan schrapen en weer een origineel VW stuur. Het is heerlijk genieten van deze auto. Het is een Golf 1 cabrio van 07-1984 met een 1600 motor zonder katalysator, 5 versnellingen, en nog maar 160.000 km's op de teller. Momenteel wordt de carburateur gereviseerd omdat deze wat kleine probleempjes gaf . Wil graag deze auto in originele staat houden.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-05-2016, 11:26
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Welkom op t forum!
Je bent hier op het goede adres voor technische info, of slap gelul👍🏻
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #3  
Old 19-05-2016, 11:28
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Welkom op het forum!
Reply With Quote
  #4  
Old 19-05-2016, 17:38
Teungts's Avatar
Teungts Teungts is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2015
Posts: 78
Default

welkom mede fries
__________________
Audi a4 b5 avant 1.8t
Reply With Quote
  #5  
Old 09-06-2016, 08:45
Freerk Freerk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2016
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by Freerk
Hallo allemaal ik ben Freerk van jongs af aan besmet met het VW virus . Mijn eerste officiële auto was een kever 1300. Ben woonachtig in het hoge noorden nl Fryslân. Elke keer wanneer ik een kever tegenkom en ik in de gelegenheid ben om deze te horen moet ik het raam van mijn huidige auto even opendraaien om geluid te kunnen horen.
Rijd vanwege werk niet in een VW maar Frans merk.
Voor 2 jaar mijn jongensdroom versneld in vervulling doen gaan . Dit vanwege het feit dat mijn gezondheid het laat weten en ik nu samen met mijn echtgenote wil gaan genieten van het met open dak rijden. Of zoals mijn kleinzoon het zo mooi kan zeggen , rijden in de auto met zonder dak.
Ben poosje zoekende geweest om een mooie harde en eerlijke Golf 1 cabrio te vinden in de kleur rood. Vele bekeken maar ook vele waar veel aan moest gebeuren.
Uiteindelijk na lang zoeken er toch eentje gevonden en gekocht.
Vorige eigenaar heeft deze auto uit Duitsland gehaald en helemaal opgeknapt en gespoten. Hij is zelfs zo ver gegaan dat hij oude bekleding heeft laten vervangen door wit leer met een rode bies in de kleur van de cabrio. Dit heeft hem ook de nodige duit geld gekost aangezien dit handwerk was wat de nodige uren in beslag heeft genomen. Heb zelf wel aantal dingen verandert aan de cabrio . Eerst andere velgen met de juiste maat en niet te brede die bij inveren achter gaan schrapen en weer een origineel VW stuur. Het is heerlijk genieten van deze auto. Het is een Golf 1 cabrio van 07-1984 met een 1600 motor zonder katalysator, 5 versnellingen, en nog maar 160.000 km's op de teller. Momenteel wordt de carburateur gereviseerd omdat deze wat kleine probleempjes gaf . Wil graag deze auto in originele staat houden.
Alsnog een plaatje van mijn Golf 1 Cabrio.
[IMG]
[/IMG]
Reply With Quote
  #6  
Old 09-06-2016, 14:28
Freerk Freerk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2016
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by Freerk
Alsnog een plaatje van mijn Golf 1 Cabrio.
[IMG]
[/IMG]


Update aangaande revisie carburateur , de befaamde Pierburg 2E2. Welke is gedaan door Igor alias DragonGr Dragon. Ziet er weer uit als nieuw, motor loopt weer als een zonnetje zowel koud als warm.
CO is 2 ontsteking 8 graden voor BDP.
Naderhand nog wat dingetjes aangepast en verandert zoals een filter voor injectiesysytemen ( pakt de hele kleine deeltjes eruit ) in brandstof leiding gemonteerd, nieuwe brandstofleidingen en ander overloop/retour reservoir . Bleek dat stationaire sproeier nog te gevoelig was voor kleine vuil deeltjes . Standaard filter was vernieuwd maar geen enkele ongerechtigheid of vuildeeltjes daarin te zien. Ook de tank was schoon. Was net of waren het rubberdeeltjes uit de benzine slangen waren dus deze ook vernieuwd. Loopt nu alweer aantal kilometers ( 300km) zonder problemen . Heeft in de 2 jaar in mijn bezit nog niet zo mooi rustig en egaal gelopen.

Last edited by Freerk : 24-06-2016 at 16:01.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum