![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Zo, zal ook eens wat plaatjes posten hier van mn Golfje.
Voorlopig geen complete ombouw. Maar het is in de toekomst wel weer de bedoeling om weer een track tool op te bouwen.Hiervoor wil ik dan de golf gaan misbruiken (belastingvrij racen, toch stoer?) Heb mn oude C20xe Corsa een tijd terug verkocht..... Oude tracktool: ![]() En ben ook druk met een Rekord uit 66....Dit wordt mn daily als ie klaar is. ![]() De golf heb ik een tijdje terug gekocht om dagelijks mee rond te rijden. Gewoon lekker simpel, std en een schroefset. Niet de mooiste, hier en daar een deuk en kras en lelijke lak...Maar dat vind ik niet erg, want wordt ooit toch een tracktool ![]() Na een hoop gezeur te hebben met de std carburateur was het voor mij tijd om maar weer eens met motor carbjes te gaan prutsen. Het golfje na aankoop, zo ziet ie er nog uit... ![]() Heb ook nog een setje Pls velgen die ik er onder wil hebben. Die moet ik nog klaar maken. Maar gaat nog wel wat tijd in zitten, ik heb de kappen er ook bij....: ![]() Blokje uit elkaar ![]() ![]() Gat in uitlaat moet dicht... De motorische setup: Std 1.1 motor 1.3 gk nokkenas Zelfbouw inlaat 34mm mikuni motor carbs met 4 x elcheapo luchtfilter qsp elecktronische brandstofpomp Nieuwe gereviceerde ontsteking (compleet door Hella, oude voorraad) Het spruitje ![]() ![]() De inlaat ligt bij de poedercoater, daarop ben ik nu aan het wachten....al een week ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() deze ga ik zeker volgen!!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#3
|
||||
|
||||
![]() Pompje aan het schutbord gemaakt, helaas pompt ie door en stroomt de brandstof uit alle kieren van de carb.
![]() ![]() De pomp gaat retour en ga het proberen met de std mechanische pomp. Had al een afdekplaat gemaakt... ![]() ![]() gaskabel van een fietskabel, en de std chokkabel kunnen gebruiken met een schroeftonnetje. ![]() Morgen zal mn spruitstuk klaar zijn en kan ik weer verder. Ik hoop dat het wil met de std pomp, zal binnenkort een Qh pomp bestellen. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Kon vanavond het spruitstukje halen van de poedercoater. Gelijk gemonteerd.
Ik kon de std brandstofpomp monteren, moest daarvoor alleen het huis iets verdraaien. Het was starten...choken en iets aanpakken, maar niet volledig stationair lopen. Na wat prusten met de onsteking verdraaien kon ie stationair draaien, kon zelfs wat gas geven. Tot er op een gegeven moment brandstof uit de retourleidingen kwam van de carbjes.....Hier heb ik nu een t-stuk op geplaatst en aangesloten op de originele retour van de golf. Morgen weer verder met afstellen. ![]() ![]() ![]() Filmpje....Hoe doe ik hem laten zien op dit forum? http://youtu.be/jN5ULi0JKiw |
#5
|
||||
|
||||
![]() Mechanische pomp is een drama, zuigt te weinig op om fatsoenlijk te lopen. (mischien wou daarom mn ori carb niet.....)
Kon vandaag mn Qh brandstofpomp op halen ![]() ![]() Na wat gekloot met lekkende koppelslangen, vastzittende flotters en rottige slangenklemmen hebben we hem voor elkaar. Nu nog goed afstellen, het begin is er. Hij trekt al mooi door, maar af en toe een plofje en wat stotteren en inhouden....... Heb nog niets aan de sproeiers veranderd, ontsteking op de gok verdraait (90 graden om ivbm niet verder kunnen op stellen) en de co op gevoel. Gasnaalden ook nog niet veranderd en alleen even met mn Carbtune Pro in de weer geweest voor de synchronisatie van de gaskleppen. Moet dus later nog een keer als we verder gaan met afstellen. ![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Op je rechter voorveer zo op de laatste foto, heb je 2 moeren van de veerpoot, erlangs is een kruisschroef met een ijzerdraad rond gedraaid. Waar gaat deze naar toe? Heb die er ook op maar was doorgeknipt. (waar je het reservoir kan inschuiven)
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
meende dat ijzerdraad je koppelingskabel vast houd. heb ik hem wel voor gebruikt:-) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Koppeling idd....maar bij mij ook de gaskabel chokekabel.......
Altijd handig om m daar aan te hangen. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Begrijp het niet goed, is het een soort haak dan? Om je kabels bij de motor weg te houden?
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Juist, bij mij hangt daar mn koppelingskabel in, om hem zo een fatsoenlijke bocht te geven.
Dat is std denk ik. |
#11
|
||||
|
||||
![]() jep is een haak om je koppelingskabel bij te houden, niet echt noodzakelijk maar het bestaat wel.
Carbs zien er heel netjes uit ![]() ![]()
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Kloten ding...
Morgen op het werk aan de co kast. Ding wil maar niet top lopen. Boven in toeren is het super...Maar onderin is het pruttelen en uitvallen en soms moeilijk aan te houden , Bougies wittig tot grijs, dus te arm. Met de remluchtsproeiers dicht te rijk (bougies zwart) |
#13
|
||||
|
||||
![]() Eindelijk..
Tis nog niet super, maar hij valt me niet meer dood (gasgeven terwijl er niets gebeurt en motor net aan blijft lopen) Hij stottert ergens in het midden van het toerengebied soms nog een beetje maar voorlopig laat ik het even voor wat het is. Tijdens het plaatsen van de carburateurs kwamen we er achter dat de vloer zeiknat was. Kofferbakrubber gaar....Dus alles er uit gehaald, en laten drogen. Vandaag op het werk de demper van een Combo moeten vervangen, wou de oude bijna weggooien toen kreeg ik in de gaten dat zon ding een rvs eindstuk heeft. Dus thuis ff snel gepolijst en dr onder gelast. ![]() ook eens gekeken naar het verschil tussen normale lange lichten en cabrio lichten. ![]() Ik wil een soort swallowtail maken.... Vind ik veel mooier als de lange lichten. Ik wil niet een heel achterpaneel gaan inlassen, ik wil de huidige openingen gaan aanpassen. Dat is nog even wat pas/meet en denk werk. Of heeft iemand iets makkelijkers? Last edited by fearless : 31-07-2012 at 22:23. |
#14
|
||||
|
||||
![]() ga je denk ik niet mooi krijgen zonder een ander paneel erin te lassen!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ja zou haast zeggen las het gat wat je over houd dicht en dan zo'n zwarte plaat wat ik ook tussen de achterlichten heb zitten en je bent klaar zonder spuiten. Maar zoals je ziet op de foto zit er alleen onder de achterlichten een randje en bij jou loopt geheel door.
![]()
__________________
Cars. Golf 7 tdi. Seat mii Golf 2 GTI 84' (origineel ned) |
#16
|
||||
|
||||
![]() Dat dacht ik ook eerst. Maar een cabrio lichtje kan dan nog niet ver genoeg naar buiten. Daar moet dus iets uit het plaatwerk. Dan kun je volgens mij het open gat wel dichten en een strookje onder de lampen maken.
Een echte swallowtail heeft afgeronde stukken onder de lampen? of ook recht? |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Denk dat als je netjes een plaat er in maakt die je er in last het wel netjes kunt krijgen. Tis alleen het afwerken met plamuur enzo waar wat tijd in gaat zitten. |
#18
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Dan maak ik m liever zoals dat 1e voorbeeld, die ronding krijg ik nooit zo netjes als die foto. Dan is een strookje recht toe rechtaan toch wat makkelijker te fabriceren.
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Ik houd van dit soort projecten. Lekker rommelen Top
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |