Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-06-2012, 21:47
yougottamove yougottamove is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 45
Default remklauw bevestigingsbouten afgebroken 1.3NZ golf 2 1990

Zondag kreeg ik het idee om maar is mijn stalen 14"wielen te gaan spuiten, eerst maar is het linker voorwiel verwijderen en stuitte gelijk op een probleem.... gescheurde stofhoes v/d aandrijfas. Enfin dit heb ik vandaag laten repareren en de wielen staan bijna allemaal mooi weer in de nieuwe lak. Tijdens het drogen dacht ik maar is de remklauwen voor te gaan schoonmaken, onderste inbusbout heb ik inmiddels compleet dolgedraaid en de bovenste bevestiginsbout is afgebroken het zit compleet vastgeroest en muurvast!! Morgen maar is proberen de remklauw wat te verhitten maar heeft iemand een idee hoe dit los te krijgen,? en waar haal ik nieuwe bouten? bij de dealer? of zit je dan aan een revisieset vast? enfin alle hulp is welkom...
Reply With Quote
  #2  
Old 12-06-2012, 00:07
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

bouten bij de sloop halen. Afgezien van dat: bespaar je de moeite een haal een setje fusees met remklauwen (en check vooraf of die wel loskomen!) van de sloop, vervang eventueel de wiellagers.
Scheeld een hoop werk, gevloek en je kunt weer verder.

Met een beetje geluk hoef je je oude remklauwen niet de demonteren. Als je de bouten doordremelt, zou de klauw er zonder problemen af moeten komen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 12-06-2012, 00:29
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

Ik raad aan om nadat je het uiteindelijk los hebt gekregen of hoe je het dan ook oplost in ieder geval NIEUWE bouten te monteren. Deze draaien best vaak dol en juist om dit soort gezeik wat je nu hebt te voorkomen niet oude bouten van de sloop te halen.
2 inbus boutjes zijn echt niet zo duur.

Maar om antwoord te geven op je vraag:
Ik zou je fusee eerst los halen zodat je het boelje met de goede kant naar je toe kan draaien en dan de bouten uitboren en dan ff tapje er doorheen.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #4  
Old 12-06-2012, 07:25
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Uitboren in het fusee, opnieuw draad tappen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #5  
Old 12-06-2012, 11:17
yougottamove yougottamove is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 45
Default

Vanochtend met frisse moed er weer tegenaan, met een verfbrander heb ik de remklauw verhit en op de onderste bevst.bout heb ik een gleufje ingezaagd. Hierop een beitel gezet en in de draairichting geslagen...yess die kwam los.
de bovenste bout kreeg ik niet voor elkaar, die zit nog afgebroken in het bevestigingspunt. Bij de VWdealer 2 nieuwe bouten besteld, die komen morgen aan en ondertussen de auto naar de garage gebracht voor die afgebroken bout. Wat een ellende......soms zit het mee soms zit het tegen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum