Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-06-2012, 10:10
RobinL RobinL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 5
Default VW Golf III 1.4i CL project

Hallo,

ik heb onlangs mijn rijbewijs en daarbij de Golf van mijn grootvader gekregen, de auto heeft slechts 36.000km dus de auto is nog dik in orde.
Nu wil ik met mijn gespaarde geld, hier iets race-achtig van maken (meer zoals een VR6), maar wel legaal voor op de straat natuurlijk.

Nu vroeg ik mij het één en ander af;
- mag je legaal onderdelen van hetzelfde model (golf 3 dus, bv. een achteras met remschijven ipv trommelremmen) monteren? Zo niet, wat moet je hiervoor doen voor't legaal te kunnen maken (opnieuw homologeren, keuren,...)?
- wat is het verschil tussen een VR6 en een 1.4 CL, op de motor na natuurlijk? (Naar mijn weten enkel de spoorbreedte vanvoor en vanachter en de hoogte?)
- wat moet er allemaal veranderd worden om dezelfde wegligging, remkracht,... te bereiken van een VR6? Veringen/ophanging, assen,...?

Het is de bedoeling eerst de wegligging, remkracht,... aan te passen en daarna de motor op te tunen.

Alle info is welkom, hier heb je alvast wat foto's van de auto:










Alvast bedankt!

Groetjes,

Robin.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-06-2012, 11:26
VAGKonzept VAGKonzept is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 331
Default

Welkom op VF

Mooie Golf !

36,000 km Prachtige basis !

Wat betreft die motorische ombouwwerken... technisch is dat allemaal perfect mogelijk... Maar om het gekeurd/legaal te krijgen in België is zo goed als onmogelijk.

De enige manier die ik kan bedenken is de wagen uit te voeren (verkopen aan iemand met domicile in het buitenland), in dat land ombouwen en daar laten goedkeuren, en dan de wagen terugkopen en als alleenstaand geval proberen in te voeren... Maar als je dat gaat doen ben je waarschijnlijk al meer geld kwijt dan gewoon een GTI/16V/VR6... te kopen...

Ik zou deze 1400 gewoon origineel laten en hem vooral uiterlijk aanpakken... Want deze motor gaan tunen levert niks op in verhouding met het geld dat je erin steekt...

'n goede detailbeurt, setje wielen en 'n verlaging, in combinatie met 'n paar subtiele OEM opties maken hier 'n hele mooi wagen van !

grts

EDIT : er is veel verschil tussen onderstellen... diameter remschijven, remklauwen, achteras met schijven, plusonderstel, stabilisatorstangen, andere aandrijfassen (inclusief andere vertanding),andere fusees,versnellingsbak kabelgeschakeld, andere steek voor de wielen... kortom, als je besluit een illegale motorombouw toch te doen, loont het (financieel) eigenlijk alleen als je echt ALLES van een andere wagen kan nemen, dus een complete andere ter beschikking hebben voor afbraak.
__________________
***Proud member of VAG_Konzept***

***Bags Are For Groceries !!!***

***People hate mk3's, that's why we love them ***

...als Kind mal in die Ölwanne gefallen...

Last edited by VAGKonzept : 20-06-2012 at 11:29.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-06-2012, 18:59
RobinL RobinL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by VAGKonzept
Welkom op VF

Mooie Golf !

36,000 km Prachtige basis !

Wat betreft die motorische ombouwwerken... technisch is dat allemaal perfect mogelijk... Maar om het gekeurd/legaal te krijgen in België is zo goed als onmogelijk.

De enige manier die ik kan bedenken is de wagen uit te voeren (verkopen aan iemand met domicile in het buitenland), in dat land ombouwen en daar laten goedkeuren, en dan de wagen terugkopen en als alleenstaand geval proberen in te voeren... Maar als je dat gaat doen ben je waarschijnlijk al meer geld kwijt dan gewoon een GTI/16V/VR6... te kopen...

Ik zou deze 1400 gewoon origineel laten en hem vooral uiterlijk aanpakken... Want deze motor gaan tunen levert niks op in verhouding met het geld dat je erin steekt...

'n goede detailbeurt, setje wielen en 'n verlaging, in combinatie met 'n paar subtiele OEM opties maken hier 'n hele mooi wagen van !

grts

EDIT : er is veel verschil tussen onderstellen... diameter remschijven, remklauwen, achteras met schijven, plusonderstel, stabilisatorstangen, andere aandrijfassen (inclusief andere vertanding),andere fusees,versnellingsbak kabelgeschakeld, andere steek voor de wielen... kortom, als je besluit een illegale motorombouw toch te doen, loont het (financieel) eigenlijk alleen als je echt ALLES van een andere wagen kan nemen, dus een complete andere ter beschikking hebben voor afbraak.



Alvast bedankt voor uw spoedig antwoord.

Na dit gelezen te hebben heb ik een onmiddelijk besluit van hem niet om te bouwen maar gewoon zo te houden voor zolang het mogelijk is.

Misschien andere veringen & velgen mettertijd maar alleszins niet veel geld in steken, gewoon in orde houden wordt het dan maar denk ik.

Toch bedankt!

Vriendelijke groeten,

Robin.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum