Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-07-2012, 23:48
ramy ramy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 4
Default Elektrische raam probleem

Geachte,
heb een probleem met VW Polo bwj:2000, 1.4mpi,44kw,2deurs,elektrische raam was spontaan open en ging niet meer dicht na veel zoek werk heb ik gevonden dat de kabel(bruin kleur) in de doorvoer rubber bij de deur is,dat de bestuurders kant helemaal los gebroken is en bijrijderskant ook het zelfde kleur kabel ook half gebroken was .nu weet ik niet met wat ik moet solderen of dat er iemand iets beter raad weet?

Bij voorbaat DANK
ramy
Reply With Quote
  #2  
Old 03-07-2012, 23:53
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Solderen is geen oplossing, zeker niet voor draden die af en toe bewegen: het breekt net zo hard weer af, en wel net naast de soldering. Beter is om een hele nieuwe draad te trekken.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-07-2012, 00:08
ramy ramy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 4
Default

bedoeld u kompleet alle draden te vervangen of alleen de slechte draad te vervangen en als ik het zo moet zoals u het zegt is het makkelijk te doen? en hoe zou ik te werk gaan?
Reply With Quote
  #4  
Old 04-07-2012, 00:13
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Als er meer draden naar de deur gaan (weet niet want nog nooit gezien) zijn die waarschijnlijk bijna net zo slecht als de bruine, dus dan kun je maar het beste de hele zaak vervangen. Waarschijnlijk moet je dan op zoek naar een complete kabelboom met connectors er aan, maar daar weet ik het fijne helaas niet van; iemand anders vast wel.

PS.: Ik ben geen "u", maar gewoon een "jij", hoor. Net als u.

Edit: Als noodreparatie kun je de kapotte draad natuurlijk wel solderen, of anders (ook voor tijdelijk) met een kroonsteentje doorverbinden.

Last edited by Erik Baas : 04-07-2012 at 00:16.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-07-2012, 00:16
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

bruin is massa in de meeste vwtjes, dus niet zo gek dat het raam opeens open gaat, stroomcirkeltje rond.

Solderen kan wel werken. Maar zet er dan een extra stuk draad tussen zodat de soldering niet op spanning staat. Wikkel nog wat extra isolatietape om het nieuwe stuk draad zodat deze wat langer tegen slijtage beschermt is (nog beter is 1 of meerdere krimpkousjes waarmee je ook gelijk de solderingen bedekt)

wat betreft de andere draden: kijken welke wel en niet beschadigd zijn. De beschadigden kijk je na of dit ook vervangen moet worden of dat dit met wat extra bescherming kan.

Grootste probleem is dat er vaak gewoon te weinig draad aanwezig is
kabelbomen zijn eigenlijk altijd te kort, heb zelf een tijdje productie gedraait erin, alles zat op spanning voor montage in de auto al.
Hierdoor ontstaan er eerder beschadigingen op plekken waar de draad moet kunnen bewegen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!

Last edited by The_Maxx : 04-07-2012 at 00:19.
Reply With Quote
  #6  
Old 04-07-2012, 00:25
ramy ramy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 4
Default

bedankt voor jullie reactie ik ga morgen aan bezig zijn hopelijk dat het gefikst gaat zijn ik zal wel laten weten .
Reply With Quote
  #7  
Old 04-07-2012, 16:02
ramy ramy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 4
Default

heb vandaag bezig geweest met de wagen en de kabel gesoldeerd rechtskant werkt terug maar links(bestuurderkant)hoor ik alleen maar klik geluid aan de motor en de motor draait niet wat kan de oorzaak zijn zou de motor kapot zijn misschien?
Reply With Quote
  #8  
Old 04-07-2012, 17:16
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Als motor klikt maar niks doet is het meestal de motor of het mechanisme welke vast zit.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum