Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-05-2012, 17:41
Golf2_Gtd Golf2_Gtd is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 115
Default Polo 1.3 g40 startproblemen

Dag Allemaal,

Ik heb de laaste tijd startproblemen met mijn g40..
Ene keer start die wel heel makkelijk.. ene keer helemaal niet
toen ik de auto had gekocht was lamdasonde afgekoppeld.. starte goed reed goed lamdasonde eraan gekoppeld liep 1 a 2 dagen goed daarna niet meer toen kwam ik erachter dat de lamdasonde kapot was lamda eraf gekoppeld liep weer goed tot laaste paar dagen weer soms als ik de auto probeer te starten lijkt net alsof die wilt aanspringen soms springt die dan ook weer aan soms niet.. lijkt net als of het moment geen benzine te krijgen.. maar als die eenmaal loopt loopt die als een zonnetje

De onderdelen die ik heb vervangen zijn.

rotor + verdelerkap
Bougies
Bougiekabels
Blauwe Temperatuur Sensor
Gasklephuis schoongemaakt
Extra luchtschuif schoongemaakt onder inlaatspruitstuk

Km stand van G40 is 240.xxx olie verbruik is niet en geen koelvloeistof verbruik

1.Dat de lambdasonde kapot is mag toch geen invloed hebben op niet starten van de motor? (nieuwe lambda is onderweg)

2. Ik heb ook het vermoeden dat mijn extra luchtschuif het niet doet want als ik hem start hoor ik hem ook niet verhoogd stationair draaien weet iemand waar ik een nieuwe kan bestellen..? bij ebay kon ik hem niet vinden.. lokale onderdelen boer?

3. Weet iemand waar mijn startproblemen aan kan liggen..? ik heb het vermoeden dat het of aan het benzinepomp ligt bij de rechterachterwiel of bij de vlotter
Reply With Quote
  #2  
Old 29-05-2012, 22:00
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Als je de auto op contact zet hoor je de benzine pomp dan even lopen of niet ?
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #3  
Old 29-05-2012, 22:54
Golf2_Gtd Golf2_Gtd is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 115
Default

Quote:
Originally Posted by Ralph
Als je de auto op contact zet hoor je de benzine pomp dan even lopen of niet ?


Die hoor ik helemaal niet wat me wel opvalt is dat ik hele tijd een lichte gezoem hoor tijdens dat ik voor een stoplicht stil sta het geluid komt wel van achter sins ik de auto heb ik geen gezoem gehoord..
Reply With Quote
  #4  
Old 30-05-2012, 10:07
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Gezoem van achter zijn de benzinepompen, 1 in de tank, en 1 onder de auto.
Toch zou je wel even een paar seconden gezoem moeten horen als je de auto op contact zet.

Lambdasonde heeft niks met startproblemen te maken.

Hoe heb je die luchtschuif schoongemaakt? Ingebouwd?
Je moet er doorheen kunnen kijken als de schuif koud is (gaat dicht door electrische verwarming en warmte van koelvloeistof).

Denk dat het probleem in de schakelaar van het contactslot zit.
Heb ik ook al eens gehad, soms wel starten, en soms alleen rondraaien maar niet aanslaan. Onsteking/injectie krijgt dan geen spanning.

Nieuwe schakelaar kun je zo proberen, door stekker van huidige schakelaar op nieuwe te zetten en nieuwe schakelaar te draaien met schroevendraaier.

Inbouwen is iets meer werk:
Stuur eraf, adapterhuls van stuurstand (poelietrekker), contactslothuis los, en schroefje van schakelaar los. Dan kun je schakelaar aan achterkant vervangen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #5  
Old 30-05-2012, 16:27
Golf2_Gtd Golf2_Gtd is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 115
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Gezoem van achter zijn de benzinepompen, 1 in de tank, en 1 onder de auto.
Toch zou je wel even een paar seconden gezoem moeten horen als je de auto op contact zet.

Lambdasonde heeft niks met startproblemen te maken.

Hoe heb je die luchtschuif schoongemaakt? Ingebouwd?
Je moet er doorheen kunnen kijken als de schuif koud is (gaat dicht door electrische verwarming en warmte van koelvloeistof).

Denk dat het probleem in de schakelaar van het contactslot zit.
Heb ik ook al eens gehad, soms wel starten, en soms alleen rondraaien maar niet aanslaan. Onsteking/injectie krijgt dan geen spanning.

Nieuwe schakelaar kun je zo proberen, door stekker van huidige schakelaar op nieuwe te zetten en nieuwe schakelaar te draaien met schroevendraaier.

Inbouwen is iets meer werk:
Stuur eraf, adapterhuls van stuurstand (poelietrekker), contactslothuis los, en schroefje van schakelaar los. Dan kun je schakelaar aan achterkant vervangen.


je bedoelt het wit contact blokje achter het contact slot.. die zou ik eventueel kunnen vervangen.. maar toen die niet starte heb ik gekeken of die vonkte en dat deed die als die geen spanning zou krijgen dan zou die toch ook niet moeten vonken of heb ik het mis? is de vlotter van een normale 1.3 wat in het tank zit het zelfde als een g40..? of moet specifiek van een g40 hebben?

Het luchtschuif heb ik uiteindelijk schoongemaakt met remreiniger toen ik hem had de vorige eigenaar had hem er niet goed op gezet.. hij had 1 bout gebruikt volgens mij kon die bij de andere niet bij.. de andere bout heb ik erweer op gezet en de stekker er weer op gemonteerd toen ik hem schoonmaakte was die wel lichtjes open.. soort van halve maan heel klein
Reply With Quote
  #6  
Old 01-06-2012, 14:31
Golf2_Gtd Golf2_Gtd is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 115
Default

weet iemand waar ik de brandstofpomp relais kan vinden.. van een polo g40?
Reply With Quote
  #7  
Old 01-06-2012, 23:58
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

naast de ecu. Vervang die wat er naast zit ook ff, zijn van hetzelfde type
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #8  
Old 25-07-2012, 00:29
Golf2_Gtd Golf2_Gtd is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 115
Default

probleem is al een tijdje opgelost de hallgever was overleden heb op sloop een nieuwe onsteking kunnen bemachtigen..
Reply With Quote
  #9  
Old 25-07-2012, 08:07
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

heb je ook al een nieuwe lambda gemonteerd? Want het is niet gezond voor je blok om zonder rond te rijden. Dat ding is nogal van belang voor een goed motorloop.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #10  
Old 25-07-2012, 11:28
Golf2_Gtd Golf2_Gtd is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 115
Default

Ik heb ook een ander lambda gemonteerd ik heb het vermoeden dat deze lamda
Het niet goed doet want soms loopt die laag in toeren stationair ik heb een nieuwe gekocht
Via ebay alleen nog erop zetten
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum