![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() na de dieselombouw( JB--> SB) bij een golf 1 cabrio ('86) de dieselmotor nu zoeen 12.000 km ingereden. dus word tijd om hem eens een keer bij RDW te schouwen..
maar sinds een paare dagen houd hij af en toe in.. Ik zie dat hij ook flink veel luchtbellen richting de pomp aanzuigt. dat resulteert in slechter stationair lopen, en inhouden op toeren tot stotteren. de leidingen zijn vanaf de kleine leidingen die aan de tank zitten compleet naar voren toe vervangen, voor koperen leidingen met voldoende diameter voor zowel de aanvoer als de retour 10 &8mm. Pompje is er een van Bert. ![]() tank zweet wel minimaal iets diesel, maar dat is zo minimaal dat ik de moeite nog niet heb genomen de tank eronderuit te halen. voornamelijk lijkt dit alleen te gebeuren bij een volle tank. alsof de druk niet goed weg kan en hij een beetje schuimt? en dat dat voor zweten bij de aansluiting van de leiding zorgt. hij deed dit bij een halfvolle tank, heb hem daarna volgegooid en eigenlijk 150km probleemloos gereden, ook geen luchtbellen in de leiding. maar net nu ik de auto weer weg zet, begint het weer... weer de luchtbellen terug in de leiding. overigens alleen de aanzuigleiding, retourleiding is in orde. wat kunnen de oorzaken zijn? ik zie geen zichtbare lekkages bij de aanzuigleiding filter of leidingen. graag jullie mening !
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. Last edited by Gtsi-R : 18-07-2012 at 14:37. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Aanvoer en retour omgewisseld >?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Uhh lijkt me niet, Ik rijd al 1200 km in deze config, en probleem treed ineens op.
kan het zijn dat mijn diesel brandstoffilter verstopt zit / vuil is en hij op een of andere manier daar lucht aanzuigt? lijkt mij sterk, maargoed. het zijn wel de eerste 1200km geweest met de benzinetank als dieseltank gebruikt.. Gr Roel
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Als er nog van die plastic slangen aanzitten naar je pomp toe, die willen wel eens inscheuren bij de aansluitingen...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
|||
|
|||
![]() thanks, zal die eens checken.
Het rare is dat hij hier dus alleen last van heeft als hij warm is / +/- 30min gereden heb.
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#6
|
|||
|
|||
![]() hij deed dit bij een halfvolle tank, heb hem daarna volgegooid en eigenlijk 150km probleemloos gereden, ook geen luchtbellen in de leiding.
Last edited by Tjaap : 18-07-2012 at 05:14. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Update:
geen lekaage of valse lucht aanzuiging bij de pomp, of bij de doorzichtige leidingen. maar had er nu totaal 400 km mee gereden, dus tank zoeenbeetje weer half leeg. na snelweg op gedraaid te zijn, viel het stotteren mee, alleen liep de snelheid snel terug. geen vermogen = geen brandstof.. met 75km/h / plankgas nog net een afrit weten te halen en de tank weer volgegooid. nu loopt hij weer goed. dit kan niet anders dan dat het met de tank te maken heeft. verwacht dat er een scheur in de leiding in de tank zit, zodat hij valse lucht aanzuigt, maw, dat hij niet vanaf de bodem aanzuigt. niemand ooit iets van dit gehoord of meegemaakt?
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Ik heb nu hetzelfde probleem... al twee keer nieuw filter geplaatst omdat ik vermoedde dat het daarin zat, retourleiding vervangen die was wat oud, nu kijkt alles goed en dicht, maar blijft lucht pakken. Loopt wel en kan er ook even prima mee rijden, maar al vrij snel weer lucht en idd geen vermogen = geen brandstof. Ik volg dit dus even, weet nog niet wat het kan zijn.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Hoe zit het eigenlijk in de tank?
tank is nog van de benzine, niets aan veranderd. Brandstofpomp zat bij mijn weten bij de JB motor op het blok. of zit er bij een Cabrio van 86 altijd een brandstofpomp in de tank>?
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zo te horen heb jij hetzelde probleem ja. wat voor een auto betreft het bij jou? alles lijkt erop dat het brandstofniveau in de tank er iets mee te doen heeft iig. ik heb nog wel een andere brandstoftank voor een cabrio liggen, welke eerder ook voor diesel is gebruikt in duitsland, daar stond de cabrio waarvan die tank is als diesel op kenteken.. ben van plan om hem te wisselen. Gr Roel
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ik kan me van een Golf 1 GTI herinneren dat er een soort klein catchtankje tussen je leiding moest (origineel VW, maar meestal verwijderd) omdat anders bij een niet volle tank je geen brandstiof kreeg bij het maken van een bocht. Zou dit hier misschien ook kunnen schelen?
__________________
Mijn garage: |
#12
|
|||
|
|||
![]() Bij mij gaat het om een Golf 1 diesel (originele motor)
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Ben haast geneigd om te zeggen dat de opvoerpompen aan hun eind zijn, zitten in de pomp
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Opvoerpomp klinkt alsof dat in de tank zit, de dieselpomp op het blok zelf zuigt toch gewoon door de draaiende beweging, verder niks toch?
|
#15
|
||||
|
||||
![]() In je inspuitpomp zit een schottenpomp die voor druk in de pomp zorgt, werkt je vervroeging e.d. ook op
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Die schottenpomp ja, bedoel je dat die defect zou zijn? Kan het me niet voorstellen, hij blijft gewoon aanzuigen, maar een 'station' ervoor lijkt er lucht bij te doen. Of een 'station' daarvoor.. Zsm weer verder zoeken!
|
#17
|
||||
|
||||
![]() idd dieselpomp zuigt gewoon uit de tank.
Mss dat er iemand tekeningen heeft van de tank hoe deze verschilt in benzine/diesel. Ik weet dat bij een benzine de pomp in de tank zit en de slangen langsboven de tank in gaan. Deze slangen hangen maar tot de helft van je tank omdat daaronder je pomp steekt. en deze komt tot op de bodem. Als je de orginele tank incl slangen hebt gebruikt van de benzine dan zijn ze volgens mij te kort om tot op de bodem te zuigen. (ik ga ervan uit de de orginele benzinepomp dan wel verwijderd is.) Hoe een diesel tank in elkaar steekt weet ik niet aangezien ik nooit een diesel mk1 of mk2 heb gehad.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#18
|
|||
|
|||
![]() Schottenpomp van de diesel functioneert gewoon naar behoren.
Bij een volle brandstoftank heb ik dan ook het volle vermogen. er gebeurt echt iets voordat de brandstof bij het dieselfilter is. Als er bij mij een orginele benzine opvoerpomp in de tank zit, dan is deze niet verwijderd door mij. (mocht hij er in gezeten hebben kan hij door een vorige eigenaar verwijderd zijn.) AL twijfel ik of dat de JB motor daadwerkelijk bij de golf hoorde toen ik hem kocht. De JB motor had iig een mechanische brandstofpomp op het blok zelf zitten. Mijn tank van deze '86 Cabrio is iig niet gelijk aan de golf 1 tank. deze is groter en meer vormming richting de auto. de golf 1 tank en de hele oude cabrio tank zijn gelijk. en daarbij is de GTI tank weer precies gelijk aan de Diesel brandstof tank. met aansluiting aan de onderzijde als ik alles goed begrepen heb. dus we hebben hier te maken met hetzelfde probleem bij 2 verschillende brandstof tanks? Gr Roel
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#19
|
||||
|
||||
![]() De brandstof wordt van boven uit de tank gezogen.
Het komt nogal eens voor dat de de leiningen binnen in de tank gaar zijn. |
#20
|
|||
|
|||
![]() was dus mijn ingeving. is dit nog te reparen, of kom je niet bij de leidingen?
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |