![]() |
|
||||
|
||||
![]() hallo luitjes ..
wil graag even jully meening ,, heb laats een tdi afn gekocht .. op de gok was al uit de auto . nu heb ik motor ingebouwt distrubutie gecontroleerd en op tijd .motor loopt verder mooi , pomptiming moet ik nog even verstellen , maar had totaal geen kracht trekt als oude 1.6 motor . nu kwam ik erachter de variable schoepen vast te zitten . nu zaakje erafgehaald en compleet gereinigt en weer trugeplaats . hefel werkt weer , en bij starten motor trekt hij hem aan ,, maar toch mis ik al mijn kracht ,, lmm gewisseld maar maakt niks uit , vint wel dat motor aan de buitenkant veel heter word als normaal ,, wie weet een oplossing ,, ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Kun je hem nog uitlezen ?? zou zelf beginnen met het uitlezen en controleren van de meetwaarden.
Met name of de laadruk en lmm aan zijn waarde komt.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hallo ja hoor kan alles uitlezen .. heb verder geen vreemde storingen ,,had een pedaal sensor storing maar later niet meer . gr gooi |
|
|||
|
|||
![]() heb je alles wat er bij de motor hoort aangesloten ?
dus ook de koppelings (1x) en rempedaalschakelaars (2x) maak eens een log met VAGcom van Engine -> groep 3, 8 , en 11 heb je geen lekke slangetjes in het vacuumsysteem kijk eens in je ecu , is het slangetje niet lek ? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hallo . heb 1 kopplings schakelaar en 1 remschakelaar .. zijn beide aangesloten , vacuum heb ik via schema aangesloten , kan zo geen lekkages ondekken ,vagcom is aanwezig ga dat morgen even bekijken , heb nog niet zo lang dus moet even uipluizen hoe alles werkt. |
|
||||
|
||||
![]() Wanneer ik je moet helpen met t maken van een rijdende log en het omzetten van deze gegevens in exel dan kom je maar ff langswippen.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
oke douwe .. zal morgen even wat dingen uitzoeken ,, wil hem anders ook niet verknallen .hahaha , ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Komt goed, wanneer t niet lukt hoor ik t wel.
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() grootgedeelte is opgelost ..
egr afgedopt scheelt enorm , ga ik pomptiming herstellen en kijken wat hij dan doet . vrgr gooi |
|
||||
|
||||
![]() hallo heb vandaag egr afgedopt en pomptiming goed gezet ..
nu trekt hij al beter op .. maar mis nog zetje in de rug .. heb achterdemper verwijderd om te kijken of hij mischien wat tegenhield . maar mag ook niet baten ,, foutcodes zijn nul .. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Kwam hij met laaddruk en lmm wel aan zijn waarden ??
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heb via vagcom de n75 tijdje bedient wat hij deed ,, die regelde goed ... heb wat waarden vergleeken bij een andere afn die kwamen aardig over1 ,, ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Staat de inspuithoeveelheid wel goed?moet tussen 3 en 4 zijn,als de motor warm is.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hey pul daar heb ik nog naar gekeken weet zo niet meer wat dat was ..meende dat die tussen 3.0 en 9.0 mgh moest zijn ,, volges mij lag die dood ..moet ik even controleren .ook gaf de temp sensor een lage temp aan terwijl motor warmer is ..heb ik maar even besteld .. vrgr gooi Last edited by gooigolf : 28-07-2012 at 18:33. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heb wel even de lmm waarde bekeken ,, toch had ik deze gewisseld .. maar met afgedopte egr . moet die rond de 45 zitten die van mij zit op 36 ,,ga ik nog eens met een andere proberen ,, ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Kom nu vanmiddag even langs Gooi, dan maken we eerst een rijdende log, dan pas weet je meer.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
had wel gekunt douwe ma wol er net te volle mei riede .. rommel mat net stukk ![]() |
|
||||
|
||||
![]() turbo reinigen, met een reiniging setje
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
is uitelkaar geweest .. is schoon en schoepen werken weer ,, heb een verkeerde waarde temp ,, motor is goed warm en geeft maar 19 graden aan ,,die wil ik erst effe wisselen ,, |