![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo
Ik heb bij mijn mk1 last van een storing verwacht ik Zodra ik mijn verlichting aanzet dan verdwijnt mijn klok Zet ik de verlichting uit dan komt mijn klok terug maar op een rare tijd iedere keer anders Snap er niks van Iemand een idee?
|
||||
|
||||
![]() hou oud is die? ik denk corrosie op de printplaat van de zekeringkast!
heb ik ook gehad dat toen mijn lichten aangingen me dashboard uitging en sommige dagen werkte weer alles. zat bij de zekeringen wat corrosie, schoon gemaakt en klaar!
|
|||
|
|||
![]() Is van 83
Dus zekeringkastje schoon maken?
|
||||
|
||||
![]() probeer dat eerst maar eens inderdaad!
het probleem kan ook in de lichtschakelaar zitten, heb jij 1 met dimmer? (zoon draaiwieltje)
|
|||
|
|||
![]() Heb idd een met zo'n wieltje
Wat kan daar mee zijn??
|
||||
|
||||
![]() Klinkt meer als een massa-probleem ! Kan op de printplaat zijn, maar misschien ook in de connectors van de tellerbak... Enfin, wat ik altijd zeg: hang er een voltmeter aan en je weet het.
|
|
|||
|
|||
![]() Voltmeter daar heb ik helaas geen verstand van
Ga morgen is kijken en zoeken
|
||||
|
||||
![]() massa van de teller zit op het kleppendeksel
anders een extra draadje trekken |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Waar zit die ergens?? En waar moet het draadje naar toe naar de tellerbak?
|
||||
|
||||
![]() Nou, het kleppendeksel zit bovenop de motor, en dat lijkt me geen plek om massa aan te sluiten.
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Maar daar zit hij wel voor het tellerhuis. De buiten temp . meter als hij mfa heeft wilt ook wel eens voor vreemde storingen zorgen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Klopt heb ik ook wel eens gehad. Perongeluk twee massa's onder 1 schroef geplaatst (op het kleppendeksel)
Hele systeem van slag. Groot licht lampje branden en dergelijk.
|
|||
|
|||
![]() Heb de kabel gevonden
Helaas ligt het daar niet aan Heb geen mfa Iemand nog een idee??
|
|||
|
|||
![]() Heb het gevonden
Tellerbak kapot de blauwe mat aan de achterkant was kapot nu opzoek naar een nieuwe Teller
|
||||
|
||||
![]() Is het niet op te lossen door printbanen door te solderen ?
|
|
|||
|
|||
![]() Geen idee
Geen verstand van
|
||||
|
||||
![]() Erik ik heb het geprobeerd, kan vrij aardig solderen maar zelfs met koud soldeer smelt dat spul weg... Je kunt alleen aan de pootjes van weerstandjes en doorverbindingen solderen die aan het folie gekneld zitten...
|
|
||||
|
||||
![]() Ai, is het zó dun...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mijn zegen heb je, maar als je niet heel goed kunt solderen zal het niet gaan, tenminste niet zonder eerst een gat te smelten, het is net kaarsvet
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Jammer dat TS zo ver weg woont, anders zou ik het gewoon eens willen proberen.
|