![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Is het mogelijk om een 1997er 1.6 liter polo 4 traps automaatbak te wissellen met een golf 1 automaatbak
dit ivm met een trap meer, scheelt weer wat herrie en benzine.
__________________
I like boost ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() ?
__________________
I like boost ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik zou gelijk de 1.6 ook overhangen dan....ben je van een hoop gezeur af....
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Geloof dat die polotjes ook nog een carbarateur hebben, inieder geval de peekaas zijn hetzelfde.
Maar het huidige blokje wat erin zit, gebruikt geen olie en heb maar 126000 gedraait. Dus vandaar dat ik alleen de bak wil wissellen, en de carbarateur vervangen door die van de polo (of is dat ook nog zon rampenfonds carb)
__________________
I like boost ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 20:07. |
#6
|
||||
|
||||
![]() je hebt nu waarschijnlijk een 1.5? (golf1 is standaard niet in 1100-1300cc met automaat geleverd)
dat betekend dat je een 020- bak hebt, voor een "big"-block" (1.5-2.0) de polo-bakken zijn heel anders, voor de "small"-blocks (1.0-1.6) dat past niet met elkaar |
#7
|
||||
|
||||
![]() Oke, tis inderdaad dan een mono point injectie.
Ik heb nu volgens het onderblok een 1,6 automaat in de golf 1 liggen. Dus dan zou de enige optie zijn om het poloblok met bak compleet over te hangen. alleen dan komt de volgende vraag, komen de motorsteunen overeen?
__________________
I like boost ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 20:07. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Maar omdat die motor en bak op elkaar afgestemd zijn, is het wel een mooie combi icm injectie en kat, kan niemand meer zeggen dat jou oldtimer een vervuilend hok is, plus het rijdt prima.
1.6 in een 6n is multipoint trouwens geloof ik...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 20:08. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Aha ok, daar schiet mijn polo kennis tekort
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#12
|
||||
|
||||
![]() de automaatbak op de 1.6 aea in een 6n heeft hetzelfde boutenpatroon als de andere smal blokjes met 085 bakken
weet het uit ervaring want het blokje dat ik in mijn polo 1 heb liggen was ook een 1.6 uit een 6n met een automaat erachter |
#13
|
||||
|
||||
![]() Oke, dat word dus een gehele wissel van blok en automaatbak.
Zag dat ze van 1999 tot 2002 een polo hadden met een 1.6 16v (100pk) met automaatbak. Dit is ook wel een leuke optie, alleen zit je dan met de elektronica die aangepast moet worden.
__________________
I like boost ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 20:08. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Zit alleen in de sedan en variant, kwam er op markplaats meerdere tegen en staat als 1,6 16v 101pk te boek
http://auto.marktplaats.nl/volkswag...fta_ind=10&fs=1
__________________
I like boost ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 20:08. |