Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-08-2012, 09:56
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default G60 korte 16v inlaat vraag.

Hallo,

Ik ben bezig met mijn ABF 16v om te bouwen. Nu heb ik daar zo'n korte '16v turbo inlaat' voor gekocht waar gelijk zo'n G60 gasklephuis op kan.


zo eentje dus.

Alleen nu vraag ik mij iets af, waar laat ik mijn stationair regel motor? Kan ik die gewoon laten vervallen?
En hoe sluit ik zo'n G60 gasklep aan? Want deze heeft meerdere uitgangen (nippels) zijn die allemaal voor vacuum?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #2  
Old 10-08-2012, 16:05
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

weet je dat niet eens
Reply With Quote
  #3  
Old 10-08-2012, 16:29
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Die stationair regelaar zou ik wel aansluiten, bij mijn korte inlaat (VR6) zit de aansluiting aan de onderzijde van het spruitstuk. Gasklep uiteraard aansluiten zoals het ervoor heeft gezeten.

Ik neem aan als je met zoiets aan de gang gaat dat je wel weet hoe de vacuumaansluitingen lopen, anders even vacuumschema erbij zoeken van een G60.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #4  
Old 10-08-2012, 22:43
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Quote:
Originally Posted by Ruud 16V-G60
weet je dat niet eens



? Aan zo'n opmerking heb ik niet veel, en een forum is handig om vragen te stellen zodat mensen elkaar er kunnen helpen.

Iedereen heeft wel ergens verstand van of ervaring in of juist niet. Ik ben helemaal nieuw in het g60 gebeuren dus dat weet ik inderdaad niet.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #5  
Old 10-08-2012, 22:49
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Ik xou t ook niet weten, maar heb idd hier al heel veel info en onderdelen verkregen echt top. En rrspect voor je project.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 10-08-2012, 22:52
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik vind het echt superleuk om zo'n motor om te bouwen en je moet ergens beginnen toch?

Alle hulp en ervaring van andere neem ik graag serieus op en wil hier ook van leren.
Dingen waar ik goed in ben vind ik ook leuk om aan andere uit te leggen.

Ervaren motorbouwers zijn ook ooit ergens moeten beginnen. Die wisten ook vanaf hun geboorte niet hoe een G60 gasklep aangesloten zat neem ik aan
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #7  
Old 11-08-2012, 09:14
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

de ervaren motorbouwer betaalde voor zijn eerste motor bouwen ook een bedrag van meer dan 8000 euro neer.Je moet er voor gaan of het gewoon laten als je eigenlijk niet de centen ervoor hebt.Het klinkt hard,maar het is echt zo.Jij wil niet weten hoeveel ik al van dat spul verkocht hebt,en ook regelmatig na een jaar weer terug gekocht omdat de mensen er toen achterkwamen wat het echt allemaal kost
Reply With Quote
  #8  
Old 11-08-2012, 09:29
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Dus als ik niet weet hoe een G60 gasklep aangesloten hoort heeft te maken met hoeveel geld ik voor m'n auto over heb....
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #9  
Old 11-08-2012, 09:37
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt, het kost veel tijd, geld en energie om een nette motor te bouwen (niet dat je het niet kan) maar Ruud heeft er denk ik door de jaren heen zat van dit soort projecten zien sneuvelen.

Any how, ik vind het een cool project wat je doet!

__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #10  
Old 11-08-2012, 09:42
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Larsv5
maar Ruud heeft er denk ik door de jaren heen zat van dit soort projecten zien sneuvelen.

lijkt me allerminst reden om maar geen antwoord te geven op een paar simpele vragen toch?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum